[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Cruise control, en dat voor €19.95 : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:49

Cruise control, en dat voor €19.95

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Cruise control, en dat voor €19.95

Berichtdoor Toontje » 15 mei 2007, 19:06

hoi hoi
hahahahah die dingen waren gelijk uitverkocht natuurlijk voor de diesel rijders zorg wel voor een stevige strip om kabel mee vast te zetten de eerste wie ik had was wat te licht bevonden ging door buigen
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor marty » 15 mei 2007, 19:45

Hoi mannen,

Ik heb van het weekend mijn centrale deurvergrendeling ingebouwd ( wat een werk zeg ). Vandaag kreeg ik bericht van de conrad dat men mijn cruise control binnen 5 werk dagen op gaat sturen. Ze zijn dus weer binnen!!!
Nog ff en dan kan ik lekker cruisen.

Gr.
Marty
marty

Berichtdoor 280benz » 17 mei 2007, 17:19

En dat voor een kleine 20 euro'tjes. dat wil ik dus ook graag hebben dus er gaat wederom een bestelling richting conrad.
Even een vraag aan Marty: ik heb sinds een paar weken ook zo'n setje centrale portiervergrendeling liggen. Aangeschaft omdat afgelopen winter mijn sloten een paar keer bevroren waren en ik hier ergens las dat het met deze vergrendeling dus niet meer nodig is om het sleutelmechanisme te gebruiken.
Ik heb één deurplaat losgehad om alvast te kijken. Maar.... het lijkt me inderdaad niet zomaar gepiept. Heb jij goeie tips voor me? Misschien zelfs wat foto's? Zou geweldig zijn!
280benz

Berichtdoor patella902 » 17 mei 2007, 19:56

Ho, ho nog even terug over die Cruise control. Ik heb hem ook besteld en al binnen, ondanks de verwachte levertijd van eind mei, maar is er iemand die een 240D heeft voorzien van deze CC en daar misschien aub wat foto's van kan nemen? (en graag hier plaatsen) Verder nog een vraagje over de veiligheid. In mijn vorige auto zat een cruise control van VDO. Als ik remde, de koppeling indrukte of gas gaf was de CC "ontgrendeld"
Als ik het goed lees op het doosje, zit er op deze snelheidsregelaar alleen een onderbreking richting het rempedaal. Wat nu als ik de koppeling indruk zonder de CC te ontgrendelen. Gaat de motor dan niet enorm veel toeren maken als ik wat harder rij als 100 km/uur? Klopt deze redenering?
Hopelijk een paar wijze adviezen en misschien een foto van jouw montage manier.
alvast bedankt; grt Theo
patella902

Berichtdoor superW123 » 17 mei 2007, 22:21

dat klopt, hij word alleen uitgeschakeld met de rem of met de noodknop op de unit zelf.:blink:
superW123

Berichtdoor patella902 » 17 mei 2007, 22:40

En mag dat dan? Of moet ik dat niet vragen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de APK of een toevallige controle door onze blauwe vrienden.
Theo
patella902

Berichtdoor Toontje » 18 mei 2007, 07:29

hoi hoi
Ja dat mag als je remt word het uitgeschakeld en nee je moet niet je koppeling intrappen als je 100 rijd ga je wel erg veel toeren maken .
ik heb bij mij wel het draai knopje aan de voorkant gedaan kan je er wat makkelijker bij
En om aan te sluiten is heel eenvoudig als je 2 leesbrillen opzet en een vergroot glas kan je de beschrijving goed lezen .
zit in je schutbord een thule met meerder doorvoeren gewoon 1 open maken en de kabel er door steken .
Groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor janbenz1 » 18 mei 2007, 22:39

Nou ik heb wel wat teweeg gebracht.:blush:

Maar het werkt, en tegen een redelijke prijs een redelijk systeem voor de lange rit.

Hopelijk zijn jullie er ook tevreden over, en kun je sparen voor een luxere cruise control.:P :P

veel succes met instaleren.

groetnis fan jan.
janbenz1

Berichtdoor marty » 19 mei 2007, 12:53

Hoi,

Ik heb hem gemonteerd op mijn 200D. Ik heb in de buigel op het motorblok alwaar de kabel opzit waarmee je het toerental kan verhogen, ( draaiknop naast het stuurhuis), een gat van 4 milimeter geboord en aldaar de kabel gemonteerd. De kabel van de toerental verhoger heb ik losgemaakt want deze gebruikte ik toch niet, en deze heb ik vervangen door die van de cc. Werkt prima Jan, nog bedankt voor de tip!!!!

Voor 280benz.

Er staat in dit forum een stukje geschreven over de montage van zo'n setje. Hier vind je een aantal tips en foto's. Voordeuren zijn vrij makkelijk, gewoon op het stangetje monteren van het drukknopje. Dir lijkt onmogelijk omdat deze een soort klemmetje heeft maar deze heb ik verwijderd en niet meer teruggezet omdat ie deze nu niet meer nodig heeft omdat het stangetje van de centrale deurvergrendeling nu het orignele stangetje op zijn plek houd. Foto had makkelijker geweest maar heb ik niet gemaakt.
De achterdeuren is moeilijker maar in het forum vind je de foto van alwaar ie moet komen en dit werkt goed. zorg dat je een goede stroomvorziening pakt want ik had wat sapnningsverlies op de deur rechts achter ( zit het verste weg ) waardoor die wat moeilijk ging. Verder alle draaiende delen goed in de WD40 spuiten, gaat het ook beter. Ook liep bij de achterdeuren het klemmetje tegen de bekleding aan waardoor ik ff met de dremel aan de gang moest.
Meet ook van tevoren de lengte van de kabels, ik kon nl. niet de kabels onder het dashboard door trekken omdat ik anders te weinig lengte had.
Mochten je nog vragen hebben stuur me maar ff een pm, komt het allemaal goed. Ik denk dat je met deze tips al een paar uur klootviolen bespaart.

Gr.
Marty
marty

Berichtdoor henklith » 19 mei 2007, 15:19

Als ik het goed bergrijp wordt de CC uitgescakeld als je de rem bedient, ik neem aan dat dat gebeurd door dat de remlichten oplichten ??
dus dat betekent dan dat er 12 volt geschakeld wordt naar het bedienings kastje.
je kan deze aanvoer van de 12 volt via een diode (in doorlaatrichting) laten lopen, en er dan via een 2e schalelaar/drukknop ook achter de diode nog een alternatieve 12volt op zetten, ook om de CC uit te schakelen, deze 2e weg hoeft dan niet via een diode te verlopen.
Die diode zit er alleen maar in om te voorkomen dat de remlichten aan gaan als je via het alternatieve circuit je CC uitschakeld.
Groet, Henk Lith.
NB: een handige jonge (of vrouw) kan dit alternatieve circuitje ook onder de koppeling plaatsen, (ook met behulp van een schakelaartje) of desnood via een 2e alternatief circuit.
henklith

Berichtdoor marty » 20 mei 2007, 12:33

Hoi Henk,

Bedankt voor de tip. Was ook al in mij opgekomen echter ik heb er nu een tweetal dagen mee gereden en de cc doet wat ie belooft. Is natuurlijk niet ideaal maar voor dat geld goed genoeg. Op het kastje zit ook een knop waarmee je de cc uitschakelt dus dat kan ook en verder, gewoon van de koppeling afblijven als de cc inschakeld is en mocht je toch de fout in gaan, snel ff je rem beroeren en alles is weer goed. Mijn remlichtschakelaar reageerd al bij de lichtste beroering en ik vind het prettig dat er nog geen daadwerkelijke remvertraging optreed mocht ik alleen de cc uit willen schakelen. je kan de remlichtschakelaar afstellen op elke gewenste stand dus naar je eigen wensen.

gr.
Marty
marty

Berichtdoor 280benz » 20 mei 2007, 14:42

280benz

Berichtdoor henklith » 20 mei 2007, 22:26

Vraag je aan een van de blije cc rijders, ik weet niet hoeveel documentatie er bij geleverd wordt, maar is het wellicht mogelijk dat hier op het forum te plaatsen?
Groet, Henk Lith.
henklith

Berichtdoor Pietje » 21 mei 2007, 00:11

Henk,
De beschrijving is erg matig vind ikzelf.

Morgen zal ik eens kijken of ik fotootjes kan plaatsen hoe dat in mijn wagen is ingebouwd door Ron SuperW123
Hij heeft een paar handige dingetjes gemaakt, welke niet mee geleverd worden, voor onder de motorkap.

Goed om te weten:
Er zit een draad bij met zwart en eentje met rood.
Bij Ron werkte dit keurig als hij deze op de twee draadjes van de remschakelaar aansloot.
Bij mij werkte dat niet, ondanks dat het er hetzelfde uitzag. De schakelaar werkte bij mij precies andersom: bij onaangeroerde rem had ik stroom en juist met intrappen niet. Draden omwisselen had geen zin, zelfde resultaat. Het was nodig om de massa van de carosserie te halen bij mij, toen werkte het wel.<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/05/21 00:12
Pietje

Berichtdoor henklith » 21 mei 2007, 11:48

Hi Pietje, ik hoop dat er ook een electrisch schema bij zit, hoe simel ook.
Het is gewoon een leuk basis dingetje, om creatief zelf te perfectioneren toch?
Groet, Henk Lith.
henklith

Berichtdoor Pietje » 21 mei 2007, 17:55

de foto's
zoals je ziet zit er op de kop (bij mij net onder de vacuumslangenbundel) een loos tapeind. Daar heeft Ron een plaatje voor gemaakt met een gat. Boutje erin en hij zit vast. Vervolgens heeft-ie daarop het bevestigingsbeugeltje voor de kabel gemonteerd.

Dan aan het einde: Ron heeft een boutje genomen en deze in de lengterichting doorboord en die vervolgens op de gahendel gemonteerd. de kabel wordt vervolgens tegengehouden door een ander boutje en moertje, welke ook wel gebruikt worden op handremmen van fietsen. (foto hierboven)

Pietje

Berichtdoor Pietje » 21 mei 2007, 17:56

foto 2

Pietje

Berichtdoor Topasbrauner » 23 mei 2007, 17:16

Hallo

Die van mij is ook binnen en zit er al op. Werkt prima, ik hou wel van lekker simpel. Heb het ding ook even open gehaald om te kijken of de binnenkabel eenvoudig te vervangen was, is zo!

Ik heb een 4,5mm gat geboord bovenin het plaatje waar ook de versnelde stationair loop kabel door gaat bij mijn 240D trekstarter. Daar de buitenkabel via de doorloop bevestigd en de binnenkabel vervolgens via zo'n handig hulpstukje op het bolletje van de regelaar van de pomp bevestigd. De stang kan hier dan weer overheen klikken, geen last van. Ik was ontevreden over het pieletje waaraan je moet draaien om de kabel te spannen. Die draaide bij mij bij de geringste weerstand al door. ik heb met een zijkniptang een paar inkepingen in de lengterichting van het asje gemaakt, zodat ie hem nu mooi pakt. Net zoals bij onze km teller zeg maar!

Grappig is dat ik tijdens het installeren en testen van het ding erachter ben gekomen dat ik met de hand via het stangenstelsel verder gas kan geven geven dan via het pedaal. Rara, mis ik nu steeds onnnodig vermogen? stangenstelsel en al die kopjes en schoteltjes versleten? Maar eens op onderzoek, want ik mis kennelijk wel wat...:S
Topasbrauner

Berichtdoor Toontje » 26 mei 2007, 20:22

hoi hoi zoiets had ik ook topas maar bij mij zat er een hefboompje verkeerd erna wel halve dag bezig geweest met afstellen maar haal nu wel klokje vol :evil: zat eerst zo

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Toontje » 26 mei 2007, 20:23