Yasser heeft me geinspireerd een ander scharnier links te monteren. Toch het proberen waard, ookal dacht ik dat het aan mijn laswerk en passen en meten lag.
Ik heb een goede gehaald van de sloop en had na een paar minuten de oude totaal kromme en zelfs vastzittende scharnier op de grond liggen. De kap had ik ervoor verticaal gezet, de twee boutjes waarmee hij vastzit aan het scharnier lodgehaald en de punt van de kap op een dikke doek gelegd, anders steekt ie zo een deukje in het stukje blik voor de ruit.
Nieuwe scharnier erin lijkt grappig klusje, maar je kunt met geen mogelijkheid de besvestigingsbout in de waterbak erin draaien. Je vingers laat staan hand past er werkelijk niet tussen. Na wat gescheld op Mercedes en vlak erna alweer nuance want hoe vaak zou Mercedes hebben gedacht dat scharnieren vervangen dienen te worden, was ik vastberaden om niet het spatbord te demonteren maar dat het gewoon zou lukken met een vinger. Welnu mensen, je wilt het niet geloven, maar dat is dus gelukt. een enkele slag kreeg ik die rotbout met een vinger erin en gelukkig toen ik de ring erop zette, pakte hij hem goed
Tuurlijk moeten jullie gewoon het spatbord even verwijderen, kun je meteen inspecteren en behandelen eronder maar bovendien is het anders eigenlijk gewoon niet te doen.
Na volledige montage de kap laten zakken gelukkig kwam hij geheel vlak te liggen. Keurige zaak, ben erg blij dat Yasser Arafat me heeft aangezet dit rotklusje waar ik nooit zin in had te doen!
Ook meteen maar even de dieselfilters vervangen want hij begon wat te wiegen bij constante snelheid. Natuurlijk kwam halverwege het ontluchten de buurman ouwehoeren en me van het werk afhouden. Uiteraard vergat ik de bout waarmee je ontlucht vast te draaien en startte ik de motor. Nou ja, laten we zeggen dat er weer genoeg gelachen en kattegrid gestrooid is in onze straat.
Job