Ja mensen,
Over een maand is het zover. Ik ga trouwen en daarna met de W123 op huwelijksreis!
Vorig jaar gingen we 7500KM naar het zuiden, Amsterdam-Dakar.
Dit jaar gaan we naar het oosten, de Amsterdam-St.Petersburg honeymoon trip 2007.
Eerst natuurlijk een mooie huwelijksdag met een bruid die door het handmatige stahlschiebedach uitsteekt als we aankomen op de trouwlocatie
Altijd al op een grintpad willen rijden en mijn bruid willen ophalen op een mooie locatie, haha!
Sja, onze globe-T-rotter Jurg moet het hele jaar nog werken, ik ben al de hele tijd aan t werk en ga dus over een maandje heerlijk naar Moskou met de Denz Benz
Voorbereidingen? Sja, ik rijd gewoon op diesel erheen dus hoef geen dingen/jerrycans PPO op het dak zoals Jurg. Afgelopen winter nieuwe winterbanden gemonteerd dus met de grip op de poolse, russische wegen zit het wel goed.
Slapen, sja, het is natuurlijk onze honeymoon dus we gaan in van die oude russische hotels slapen. Erg duur maar het mag wat kosten natuurlijk
De route gaat vanaf 21 juni eerst naar berlijn, daar twee dagen zijn en dan door naar Polen, Warschau. Vervolgens door Belarussia naar Minsk en daarna uitkomend in Rusland. (2 keer visa regelen ;-( ) Dan naar moskou, Sint Petersburg en via Tallinn, Riga en bovenkant van Polen weer terug. We gaan er zo'n 5 weken over doen. Eindelijk, even niets...
Ik gooi -als backup- 2 luchtbedden en slaapzakken achterin, doppelrollo erover heen en klaar. Twee rugzakken met kleding en we kunnen op pad.
Op de trouwdag moet ie glimmen als een gek maar daarna al snel lelijk uit zien...
Ik hoop dat ie snel erg vies wordt zodat niemand ziet dat deze auto (mij) erg veel waard is. Jurg, hoe deed jij dat met je saharagelbe T?
Enige waar ik bang voor ben is dat ie gejat gaat worden. Dus bij hotels zet ik hem telkens op een (betaalde) parkeerplek.
Ik zal een nieuwe posting maken als ik terugkom en natuurlijk wat fotos uploaden.
Altijd leuk om een T met blikjes en Just Married achterop te fotograferen. Als die blikjes nou maar geen schade aan de achterklep maken als ik met 130km/u over de duitse autobahn ga
Ik ga ook nog een sticker laten maken met just married in het russisch (handig om naar te wijzen als we worden aangehouden in rusland, en voor de rest lief lachen naar de politieagent en elkaar)
Iemand nog andere tips?
Afijn, Kep ur zin in!!!
groets,
Dennis
PS heren met witte T's (inclusief trouwkoets) Hartverwarmend dat jullie als volgauto willen rijden maar helaas, we gaan met een boot langs de grachten van Amsterdam dus het is niet nodig, blub
PS2: in de introductie van de W123 reizen staat alles kan, een dagje Vroomshoop of naar Moskou, nou nu dan eindelijk een reisverslag van Moskou. Wie gaat er binnenkort naar Vroomshoop?