door Bemerbenz » 23 jun 2007, 23:37
Zie je de verschillen. Een 230 is vaak minder luxe uitgevoerd (vaak met schakelbak, geen pullman, geen schuifdak etc). Er zat ook 5000 euro prijsverschil in beide uitvoeringen. 32000/37000 euro. De 230CE was ook een onderwerp van discussie, de vakpers vond toendertijd dat een coupe voorzien zou moeten zijn van een m110 motor. Als je het voor het kiezen hebt, zou ik voor een m110 gaan. De 6-cylinder is een andere belevenis dan de 4-cylinder (met name het koppel)
Over het brandstofverbruik zou ik me niet druk maken, die krengen zuipen brandstof. Een 280 wel meer dan een 230, maar ook afhankelijk van je rijgedrag. LPG is een optie, met elke km bespaar je ongeveer 12 eurocent op LPG in vergelijk met benzine. Reken voor een lpg-installatie 1000 euro. Dan moet je ongeveer 8000 km rijden om de installatie terug te verdienen. Of je gaat op zoek naar een amerikaanse diesel coupe. Niet zo snel, maar wel een betrouwbare diesel en geen lpg-tank.<br><br>Bericht gewijzigd door: Bemerbenz, op: 2007/06/23 23:47