[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Achterwiellagers : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:13

Achterwiellagers

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Achterwiellagers

Berichtdoor JeroenW » 25 mei 2007, 20:57

Geachte collega leden;

Kan iemand mij vertellen of het veel werk is om de achterwiellagers te vervangen? De voorwiellager waren geen probleem maar ik vrees dat het achter een heel ander verhaal is.
Ik lees het wel.

Bij voorbaat dank en groeten
Jeroen
JeroenW

Antwoord:Achterwiellagers

Berichtdoor Gerrie » 25 mei 2007, 21:30

hoi jeroen,

van de achterwiellagers heb ik geen verstand van de voorwiel ook niet dus mijn vraag is dus ook,hoe heb je dat gedaan en kun je dit uitleggen.

alvast bedankt

Greetz:P

Gerrie

Berichtdoor Wiebren240D » 25 mei 2007, 21:53

Hallo JeroenW

ja een voorwiel lager vervangen is een makkie.

maar een achterwiel lager is wel wat anders hebje speciaal gereedschap voor nodig en dan komt er ook nog de nodige kracht bij te pas.

het makkelijkste is gewoon de gehele draag arm vervangen en er een andere met een goed lager er onder zetten is het goed koopste en dan het liefste een draagarm van een W115/114 die zijn namelijk veel beter

maar ik heb hier nog wel een nieuw wiellager in de kast liggen mag je wel van me over nemen hoor en als het de gooie kant is heb ik ook nog wel een draagarm liggen met een goed wiellager.

maar voor dat nieuwe wiellager moet je nog wel die speciale sleutel koopen kost bij Mercedes 55 euro EX de BTW

groeten van Wiebren ut Snits tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Roger » 26 mei 2007, 20:57

Ik heb met het speciale gereedschap bij mijn vorige W123 zelf de achter wiellagers vervangen.

Het is een hele klus maar wel te doen.
Roger

Berichtdoor JeroenW » 26 mei 2007, 22:31

Beste Wiebren,

Ik wil die draagarm wel van je overnemen als het een rechter is. Die kant gromdt behoorlijk vandaar. De vraag alleen is wat wil je er voor hebben en hoe komt hij in Landsmeer (N-H).
Ik lees wat het wordt.

Groeten Jeroen
JeroenW

Berichtdoor Wiebren240D » 27 mei 2007, 21:14

Hallo JeroenW

is maar net hoeveel haast je ermee hebt.

ik ga op zondag 3 juni naar het westen van het land dus kan ik hem wel langs brengen over de prijs worden we het denk ik wel eens

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor JeroenW » 30 mei 2007, 20:34

Beste Wiebren,

Is het nou een rechter arm want aan een linker heb ik niets (op dit moment) en zoja in welke richting moet ik de prijs zoeken? Kan ik het geld in huis halen, ik heb geen idee wat zo'n ding waard is.

Ik hoor het wel
groeten Jeroen
JeroenW

Berichtdoor Wiebren240D » 30 mei 2007, 21:48

Hallo Jeroen

ja het is de rechterkant klopt helemaal

maar 1 ding dat reisje naar het westen gaat niet door.
is iemand ziek geworden kan ik ook niks aan doen.

had hem graag gebracht hoor.

groeten Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor JeroenW » 20 jul 2007, 20:00

Geachte collega leden,

Ik had me laten vertellen dat het vervangen van een voorwiellager geen probleem was, dus ik denk dat is geen probleem!! Dus één kant uit elkaar gehaald en op de werkbank gelegd. Krijg ik het toch niet voor elkaar om met een nieuwe pen drevel de buitenringen van de lagers uit de naaf te tikken (het is zo'n smal randje dat hij er steeds vanaf schiet. Heeft iemand een idee??
Moeders wil morgen graag boodschappen doen.

Bij voorbaat dank en groeten
Jeroen

Oja Wiebren ik ben inmiddels al voorzien van een achterwiel draagarm, maar toch nog bedankt voor het aanbod<br><br>Bericht gewijzigd door: JeroenW, op: 2007/07/20 20:02
JeroenW

Keer terug naar Techniek