Hoi Smartie,
Ik heb bijna met zekerheid hetzelde probleem gehad ook met 300TD USA modelbjr.1980.
Ik zeg wel gehad maar eigenlijk is het nooit weggeweest, het probleem stak bij mijn auto de kop na een km. 150, 200 een soort vanbonkend en knoeperend geluid.
Ik heb de aandrijfassen vervangen en de remblokken.
Bij mij is het ook zo dat ik als een snelheid van boven de honderd km/p/u meestal 120 km en dan na een lange autorit op de snelweg.
De laatste keer dat ik het heb gehoord is inmiddels al van oktober geleden ik ben toen van af huis naar schiphol gereden, en hoe vaker ik erover nadenk, kom ik meer bij wiellagers uit, ik zou het anders niet weten.
Wat ik wel ervaren heb dat het alleen voorkomt als de auto zwaar geladen is, en bij hoge snelheden.
Ik weet dat omdat het probleem juist dan de kop opsteekt, ik heb daar vaak met deskundige over gesproken en die vinden het vreemd als ik zeg dat de zowel de remmen als de aandrijfassen vervangen heb.
Ook die mensen denken dan aan wiellagers, maar ik heb nooit verteld dat de auto zwaar geladen is.
Maar wie weet mag het zeggen ik ben er erg nieuwsgierig naar wie met de oplossing komt mag het mij vertellen.
Ik blijf het merkwaardig vinden dat het pas na een lange rit de kop opsteekt, en niet b.v. bij ritjes rondom huis.
Voorlopig doe er ik er niets aan, tot het weer de kop opsteekt volgend week ga ik naar Essen een rit van ong. 120 130 km ik moet dan zeker weleens een keer 120km.p/u of meer rijden, het blijft dus even afwachten.
met groeten
Ad Benedendijker
Tot héé houdoe héé<br><br>Bericht gewijzigd door: benedendijker, op: 2007/03/23 21:45