[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kop revisie 250 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 04:48

kop revisie 250

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

kop revisie 250

Berichtdoor Desje » 13 mei 2007, 19:33

beste leden

ik heb gisteren de kop er af gehaald,omdat de koppakking kapotwas, ik heb de onderdelen gehaald voor dat ik de kop er op wil zetten moet eerst de kop vlakken en nu dat de kop toch er af is ga ik ook harde klepzittingen in zetten.
maar mijn vraag.
*de inbus schroefen die ik eruit heb gehaald kan ik die weer terug in draaien of moet ik nieuw inbus schroefen kopen, ik hoor verhalen dat de schroefen uitgerekt zijn en bij sommmige wagens mag je het niet 2e keer in draaien enz enz.
wat is nou de waarheid kan iemand mij iets hier over vertellen aub.
*mijn andere vraag is als ik de schroefen indraai (nieuw of oud) hoeveel kilo moet ik op de moment sleutel zetten.
* in de boek van owners staat ook dat je de schroefen voor dat je ze ingaat draaien in olie moet dompelen , maar wordt niet verteld welke soort olie en waarom, kan iemand mij daar iets over vertellen

mvg
desje<br><br>Bericht gewijzigd door: Desje, op: 2007/05/13 19:41
Desje
 


Antwoord:kop revisie 250

Berichtdoor Trouwkoets » 13 mei 2007, 20:27

Desje,

Zie het plaatje, van de werkplaats CD, de eerste stappen van het terugplaatsen. Het meten van het langer worden van de halzen geldt voor bouten met een Torx kop geloof ik, en die zijn toegepast in de M102. Dus volgens mij kan je ze hergebruiken.
Je andere vraag over het aandraaien staat aangegeven. je hoeft dus niet na te trekken met warme motor.
Schroeven kan je volgens mij gewoon in de motorolie leggen.

Trouwkoets
 


Antwoord:kop revisie 250

Berichtdoor Wiebren240D » 13 mei 2007, 23:48

Hallo Desje

ja die kop bouten dat is niet zo moeilijk.
als de kop bouten een 6 kant inbus hebben kan je ze zo weer gebruiken maar een torksbout dat zijn rek bouten daar zit een minimaale en een maximale lengte aan vast die maat heb ik niet in mijn hoofd zitten maar die bouten zijn wel te herkennen een inbus bout heeft 6 kanten en een torks heeft 12 kanten dat kun je wel zien denk ik.

en dan het vast zetten dat doe je in 3 keer zo uit het hoofd ik weet het niet zeker ben geen benzine man maar toch de kop komt vast te zitten meen ik met 8 KG eerste keer met 4 KG en dan 6 kg en dan 8 KG

maar ik wens je veel suc6 met de operatie.

de groeten van Wiebren ut Snits tel 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:kop revisie 250

Berichtdoor Desje » 28 mei 2007, 02:49

beste leden
bedankt voor jullie reactie.
tekining was zeer duidelijk en helder
maar ik had nog een vraag schroeven die boven op de tekining als letter "a" aangegeven zijn kan iemand mij vertelen hoevell Nm of wel kg gedraaid moet worden
mvg
desje
Desje
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten

cron