Beste W123 liefhebbers,
Sinds 8 jaar rijd ik een W123. Eind vorig jaar heb ik een Mercedes W123 280E, 1980, gekocht. Deze is ingevoerd vanuit Zwitserland.
Eind september 2006 heb ik een LPG-installatie van het merk OMVL laten inbouwen. Het type verdamper inspuitstuk is R90/E (volgens keuringsrapport).
Sinds de inbouw blijf ik bezig met het oplossen van het backfire probleem.
Hiervoor heb ik op advies van de installateur de bougies en bougiekabels laten vernieuwen en de katalysator en luchtpomp uitgeschakeld. Was dit nodig?
Na een backfire slaat de luchttoevoerklep naar boven en zit dan vast of is krom. Tevens is mijn plunjer helemaal ontzet en werkt niet meer.
Heeft iemand ideeen hoe we dit aanhoudende probleem kunnen oplossen? Zelf heb ik weinig technische kennis van de W123. Maar door veel in de garage te komen weet ik er steeds meer van!
Groeten Jan.