Ik dacht vanmiddag, ik ga de scharnierbak ontroesten en behandelen met Fertan. De accu losgemaakt en aan de slag gegaan. Ik zag dat onder de plaat waar de accu op staat, die trouwens ook behoorlijk verroest is, ook roest zat. Ik druk er op en ga er volledig doorheen. Shit, dat heb ik weer.
Ben maar weer even naar het carrosseriebedrijf gereden. Daar heb ik de accu er weer uitgesloopt, samen met de bak van de accu. Vervolgens is de hogedrukslang er op gezet. Het bleek, dat het metaal reeds lang weg was. Alleen nog een laag kit over. Alles opgevreten door 30 jaar accuzuur.
Inmiddels heb ik een nieuwe accubak besteld. Volgende week breng ik de wagen. Daar zal ik zelf de boel demonteren.
Volgens de man van het carrosseriebedrijf mag er op die plek niet gelast worden. Met speciaal lijm wordt er nu een plaat opgelijmd. Vervolgens zal de plaat gecoat worden. Aan de buitenkant komt er weer tectyl op. In het motorruim worden de aangetaste plekken behandeld en in de lak gezet. De Fertan die ik had aangebracht is er inmiddels weer afgespoten.
Als het werk aan de carrosserie klaar is, bouw ik de nieuwe plaat er weer in en de accu weer op zijn plaats. Het is nog wel geen project, die ik geheel zelf doe, maar het begin is er. Voor mij met twee linker handen al heel wat. Het zal wel lukken, het lukte mij vanmiddag ook.
ik zal volgende week foto's maken van de toestand.
Groet,