[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vraag over in serie geschakelde gloeibougies : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 05:59

Vraag over in serie geschakelde gloeibougies

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Vraag over in serie geschakelde gloeibougies

Berichtdoor Govert » 29 mei 2007, 22:12

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/06 21:10
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Vraag over in serie geschakelde gloeiboug

Berichtdoor Topasbrauner » 30 mei 2007, 18:06

Hoi Govert, serie 'langzaam' spriralen mogen niet nagloeien. Een wonder dat er nog niet een kapot is bij jou, als je weerstandsrails al roodgloeiend worden.
Dat parallel geschakelde gloeiers nagloeien ok. Lijkt me dat je een gloeirelais van een latere parallel versie erop hebt!
Topasbrauner
 


Antwoord:Vraag over in serie geschakelde gloeiboug

Berichtdoor Wiebren240D » 30 mei 2007, 18:23

Hallo Govert

had dit zondag even verteld.

had het denk ik al opgelost geweest.

maar er zit op de cylinderkop een opname element heeft die 5 cylinder van mij ook maar elke sleutel starter heeft dat daar haalt het gloei systeem het signaal vandaan van moet ik het doen of niet.

hoe dat bij een W123 zit weet ik niet maar ik denk hetzelfde als bij mijn 5 cylinder is ook sleutel start toen ik de auto voor 5 jaar terug kocht heb ik dat element na een tjidje vernieuwt dat was de orginele nog en toen werd het veel beter kost mij toen wel 180 gld maar hij slaat nu op tijd af en op het juiste moment weer aan.

ik bedoel wel dit opname element <br><br>Bericht gewijzigd door: wiebren240d, op: 2007/05/30 18:26

Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Vraag over in serie geschakelde gloeiboug

Berichtdoor Govert » 30 mei 2007, 19:24

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/06 21:13

Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Vraag over in serie geschakelde gloeiboug

Berichtdoor Govert » 30 mei 2007, 20:11

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/06 21:14
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Vraag over in serie geschakelde gloeiboug

Berichtdoor henklith » 30 mei 2007, 21:52

Hi Govert, ik vind het een beetje moeilijk verhaal, maar ik kan me niet voorstellen dat je een combinatie gloei systeem hebt van serie en parellel, dat kan nooit werken.
Op de foto's zie ik duidelijk een serie gloeier, als dat bij de andere (onzichtbare ) gloeieres ook zo zit is dat verder goed.
Ik zou overwegen als je de zaak niet vertrouwd, gewoon het gloei relay en de temperatuur censor voor het gloei relay te vervangen, kijk of je op de sloop iets kunt vinden, of koop nieuw, als het niet te duur is.
Groet, Henk Lith.
NB: comntroleer ook even of alle gloeiers de zelfde wwerstand hebben, of vervang ze desnoods ook, want meten is erg lastig met die hele lage waarden, misschien kan een Bosch winkel ze voor je door meten.
henklith
 


Antwoord:Vraag over in serie geschakelde gloeiboug

Berichtdoor Wiebren240D » 30 mei 2007, 22:02

Hallo Govert

ja dat doet die 5cylinder van mij ook zolang hij op kontakt staat en het lampje gaat uit en je meet dan dan gloeithij nog 1 minut na en dan start je de moter waar dat goed voor is weet ik niet.

als ik de moter start houd het gloeien ook op is bij mijn auto ook zo klopt.

maar die gloeispiralen die jij erin hebt ik weet niet wat van soort dat zijn orginele Beru of wat anders echte Beru hebben als je de gloei spiraal eruit hebt een klein lusje op het eind en snelgloeiers die hebben 1 lange stift die in de voorkamer uitkomt en die zijn goedkooper dan de orginele.

zet er morgen wel even een foto bij van de 2 soorten.

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Vraag over in serie geschakelde gloeiboug

Berichtdoor Govert » 31 mei 2007, 08:47

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/06 21:15
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Vraag over in serie geschakelde gloeiboug

Berichtdoor henklith » 31 mei 2007, 11:41

Goeie vraag Govert, lijkt mij dat iemand dat dan even zou moeten meten.
Mijn 200D staat nu even bij de lasser, maar als ik hem weer heb zal ik is gaan meten, voor zover een 200D technisch vergelijkbaar is natuurlijk.
Het is wel een sleutel starter.
Groet, Henk.
NB: ik heb er wel een electrisch schema van van maar die is bedoeld voor een timmerman denk ik, maar niet voor een electronicus.<br><br>Bericht gewijzigd door: henklith, op: 2007/05/31 11:42
henklith
 


Antwoord:Vraag over in serie geschakelde gloeibougies

Berichtdoor Robert » 03 jun 2007, 16:10

Govert als ik de foto zo bekijk heb je een serie gloeier en ik dacht dat dit dus altijd de lussen waren (= langzaam ) volgens mij zij de snelgloeiers parallel geschakeld en heb de kaarsen. (zonder weerstand draaden)
Robert
 


Antwoord:Vraag over in serie geschakelde gloeibougies

Berichtdoor driesen » 04 jun 2007, 21:34

Bij mijn 220D van 1976 zitten er serie gleiers in en dat zijn inderdaad die met een soort haarspeldvorm.
Omdat ik een trekstarter heb en geen relais blijft de spanning op de gloeiers totdat ik de startknop door trek.
Op dat moment gaat de startmotor draaien en wordt het gloeien onderbroken om de accu niet te veel te stressen.
Bij mij gaat het lampje ook niet automatisch uit maar blijft net zo lang branden als ik de trekschakelaar in stand voorgloeien houdt.

Ik heb nu een ombouwset gekocht (nog niet ingebouwd overigens) met snelgloeiers die parallel geschakeld gaan worden. Hierbij is zit een relais die de hele zaak moet regelen. Er is mij verteld dat de snelgloeiers wel even na blijven gloeien. Dit schijnt gedaan te zijn om het roken bij wegrijden met koude motor te minimaliseren.

Misschien dat dit verhaal je iets verder helpt.
groetjes,
Harry Driesen
driesen
 


Antwoord:Vraag over in serie geschakelde gloeibougies

Berichtdoor Govert » 11 jun 2007, 17:30

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/06 21:15
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten