Na het artikel gelezen te hebben van Rob Holewijn over rekening rijden, of kilometer heffing rijst mij de vraag:
Wie blijft er klassieker rijden, als de heffing per kilometer van een klassieker even duur is als van een nieuwere auto.
Als het belastingvoordeel geheel verdwenen is.
Het is wel zo dat het onderhoud en brandstofverbruik vaak hoger ligt bij de klassiekers, wat dan extra kosten mee zal brengen voor de gebruiker.
ook de prijs van het voertuig zal in vele gevallen dalen, omdat het belastingtechnisch minder aantrekkelijk is.
Een nieuwere auto is vaak veel zuiniger, en zal ook vaak subsidies worden verstrekt op milieu vriendelijke apparatuur.
Ik blijf in ieder geval lekker Klassieker rijden omdat ik het een fantastische techniek vindt, simpel, en zelf prima te repareren.
Het brandstof verbruik neem ik op de koop toe, en het extra werk neem ik ook graag voor lief.
Dit is mijn persoonlijke mening, en ik kan mij heel goed begrijpen dat er mensen zijn die vinden dat het dan toch echt te duur wordt, of dat men het voordeel van een klassieker niet meer ziet.
Daarvoor heeft men dan toch liever de luxe van een nieuwere auto, en de kosten besparing.
laat hier eerlijk je mening eens horen, wat ga jij doen bij invoering van de kilometer heffing.
Blijf je rijden in je oude bakkie, of ga je dan toch maar nieuwer rijden?
Let wel, het is ieder zijn persoonlijke mening, en niemand mag er op een of andere manier op worden beoordeeld wat hij of zij gaat doen.;)
Groetnis Janbenz1