Inmiddels ben ik er uit hoe het systeem werkt.
1, de brandstof wordt aangevoerd door de opvoerpomp die ook de toevoer van de tank naar de motor bediend.
Waarvan ik dacht dat het een opvoerpompje is op de luchtpomp, blijkt dus een doseer syteem te zijn, met een afsluitklepje.Als de webasto wordt ingeschakeld, gaat de klep open, en pompt de brandstof opvoerpomp de brandstof naar het doseer apparaat.
De lucht wordt naar de webasto gepompt, en de brandstof ingespoten,
De bogie vonkt constant totdat de vlammelder hetsignaal van vlam ontvangt, en dan gaat de ontsteking uit, en brand de webasto.
het koelwater wordt rondgepompt tussen het kachel systeem in het dashbord, en het kacheltje wat in de leefruimte is geplaatst.
Hiervoor zit een aparte waterpomp geplaatst die ook begint te pompen bij het inschakelen van de webasto.
Doordat de webasto brand wordt het water opgewarmt, en direct rondgepompt, het systeem is zo aangesloten dat het warme water eerst door de kachel in de leefruimte word gepompt, en blaast direct de warme lucht in de leefruimte.
Dus je hebt direct warmte, vanuit de leefruimte gaat het water naar het kachel systeem in het dashbord, en geeft ook daar warmte af.
Als het water op 85 graden is slaat de webasto af, en zal weer anslaan wanneer het water zover is afgekoeld dat de tehrmostaat het sein geeft dat hij weer moet aanslaan.
<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2007/06/03 23:03