[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Wie blijft klassieker rijden bij kilometer heffing : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 19:58

Wie blijft klassieker rijden bij kilometer heffing

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Wie blijft klassieker rijden bij kilometer heffing

Berichtdoor janbenz1 » 31 mei 2007, 16:31

Na het artikel gelezen te hebben van Rob Holewijn over rekening rijden, of kilometer heffing rijst mij de vraag:

Wie blijft er klassieker rijden, als de heffing per kilometer van een klassieker even duur is als van een nieuwere auto.
Als het belastingvoordeel geheel verdwenen is.
Het is wel zo dat het onderhoud en brandstofverbruik vaak hoger ligt bij de klassiekers, wat dan extra kosten mee zal brengen voor de gebruiker.
ook de prijs van het voertuig zal in vele gevallen dalen, omdat het belastingtechnisch minder aantrekkelijk is.

Een nieuwere auto is vaak veel zuiniger, en zal ook vaak subsidies worden verstrekt op milieu vriendelijke apparatuur.

Ik blijf in ieder geval lekker Klassieker rijden omdat ik het een fantastische techniek vindt, simpel, en zelf prima te repareren.
Het brandstof verbruik neem ik op de koop toe, en het extra werk neem ik ook graag voor lief. :)

Dit is mijn persoonlijke mening, en ik kan mij heel goed begrijpen dat er mensen zijn die vinden dat het dan toch echt te duur wordt, of dat men het voordeel van een klassieker niet meer ziet.
Daarvoor heeft men dan toch liever de luxe van een nieuwere auto, en de kosten besparing.

laat hier eerlijk je mening eens horen, wat ga jij doen bij invoering van de kilometer heffing.

Blijf je rijden in je oude bakkie, of ga je dan toch maar nieuwer rijden?

Let wel, het is ieder zijn persoonlijke mening, en niemand mag er op een of andere manier op worden beoordeeld wat hij of zij gaat doen.;)

Groetnis Janbenz1 B)
janbenz1

Antwoord:Wie blijft klassieker rijden bij kilometer heffing

Berichtdoor Rob Holewijn » 31 mei 2007, 16:44

Jan,

Ik blijf in ieder geval in een klazieker rijde. Maar ik heb er dan ook te veel.
Trouwens ik moet het eerst nog zien gebeuren. In een nieuwe auto zouden ze het systeem in de computer in kunnen bouwen. Hoe willen ze dat in onze auto's gaan doen?
Dan denk ik dat het alleen gaat gelden op de drukke hoofdwegen (autoweg?) en niet op de b weggetjes.
Dat er iets aan staat te komen lijkt mij logies want de 190 is er nu ook al, en dat is natuurlijk een veel te moderne wagen.
Misschien gaan ze de leeftijd wel optrekken of voor een bepaalde datum.
Rob Holewijn

Berichtdoor Toontje » 31 mei 2007, 16:48

hahahah als die heffing er komt denk ik dat ik maar een scooter neem en over fietspad ga als ze maar 5 cent de km heffen is al een klap geld 40.000 * 0.05=2000 euro berg geld om in de file te staan .
is nu al zo dat ik met de Benz net zo duur rij als met mijn andere auto(is wel een panda maar toch een auto)
groetjes toontje
Ps maar blijf hem wel houden hoor :P
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:Wie blijft klassieker rijden bij kilomete

Berichtdoor Trouwkoets » 31 mei 2007, 16:59

Ja. Benz wordt bij ons als 2e auto gebruikt, we proberen altijd de km intensieve ritten met de lease Taunus te maken.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Govert » 31 mei 2007, 17:12

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/01 12:42
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor ikkeweer » 31 mei 2007, 17:32

Inderdaad, er is al een kilometerheffing, maar ja. Ik zal mijn auto dan wel houden, want ik heb een zwaardere auto nodig voor de paarden trailer. Misschien dan een klein autootje erbij dan, dat zuinig is, voor naar het werk. Toch blijft het idioot, want hier in Friesland heb je nauwelijks files, ik kom 's morgens soms geen kip tegen. Maar woon wel 36 km vanaf mijn werk en zomaar verhuizen met een koophuis doe je ook niet, wil ik niet eens eigenlijk want paard heeft het hier perfect.
ikkeweer

Berichtdoor Roel280€ » 31 mei 2007, 18:56

Roel280€

Berichtdoor Janbenz » 31 mei 2007, 19:40

De Benz blijft!!!:)

Groet,

Janbenz

Berichtdoor Goofy.S » 31 mei 2007, 20:34

Govert, op een lager tarief voor een minder belastender milieu kan je volgens mij in NL niet rekenen, als ik zie wat een LPG auto meer kost aan wegenbelasting als een benzine uitvoering. Verder zullen er toch registratie-apparaatjes in de auto moeten worden geplaatst, of alle auto's die bepaalde punten passeren moeten worden gefotografeerd. (lijkt me overigens niet te doen) Verder denk ik dat een dergelijk systeem ook zeer behoorlijk fraudegevoelig is, waar 'de minister' geen boodschap aan heeft, maar wat wel weer een enorme extra belasting geeft voor de kontrolerende instantie's. Ergo: Ik zie voorlopig nog wel wat keren een uitstelling van executie, net zoals de snelheidsbeperking voor vrachtwagens die in het begin ook meerdere malen uitgesteld werd. Overigens wordt daar ook maar ZAT mee geknoeid! DUS: Afwachten is volgens mij de boodschap, maar doe vooral geen voorspellingen, want de NL regering is op dat gebied volgens mij niet te peilen!

Goofy.S

Berichtdoor Emile » 31 mei 2007, 20:44

Ik blijf zeker rijden.Auto is puur uit liefhebberij en de leuke ritten.Bovendien heb ik er zoveel werk aan om deze auto goed te krijgen en te houden dus die gaat natuurlijk echt niet weg.
Emile

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 31 mei 2007, 21:03

h
Hé janneman,

tsja ik blijf ook n gebruiker en hoe zullen ze dat oplossen, ik heb 3 auto's??

In mijn geval kost het dan aan apperartuur flink wat terwijl ik bijvoorbeeld met de W115 nog geen 3000 km per jaar rij!!

We zullen het wel weer zien, maar ik blijf rustig

groeten Jeroen
Jerommeke ohjajoh en voor vrienden Johannes de Zeiker(d)
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor Mano » 31 mei 2007, 21:03

Mijn W123 300D blijft gewoon hoor! ;)

Groet uit Amsterdam,

Mano B)
Mano

Berichtdoor Hans 300 D » 01 jun 2007, 01:03

Na 40 jaar autorijden, in den beginne in een eend van de toen goedkoopste uitvoering , naar een renault 4. Dan via een austin 7 gevolgd door diverse lease-auto's, Ford en Opel. Daarna Citroen, Mazda 626 en dan nu sinds 3 jaar prive een |W123 kan ik alleen maar toegeven dat het ultieme autorijdentijdperk aangebroken is. Op mijn leeftijd - bijna 60 - heb ik "alles" op hetr gebied van autorijden al meegemaakt. Voor mij is het nu het belangrijkste dat ik lekker en fijn in de door mij gewenste auto rijd. Wat voor auto ik ook rijd, geld kost het toch. Geef mij dan maar de W123.
ook het gedeeltlijk zelf onderhouden van mijn auto geeft mij plezier, dus wat kan mij de bijtelling schelen.
Hans 300D
Hans 300 D

Berichtdoor 2m1300TDT » 01 jun 2007, 02:40

Ik rij een oude, maar (helaas) nog geen 25 jaar oude, auto. Die weegt ruim 1500 kilo en rijdt op diesel.
Dus ik betaal iedere maand de hoofdprijs aan wegenbelasting:angry: :sick:
Binnenkort mag ik in Duitsland niet eens meer een binnnestad in.
Een roetfilter wordt niet geleverd voor mijn model.
Ik ben een crimineel, patser en opschepper:pinch: :evil: .

Maar ik rij met plezier 150km per dag.

En zolang ik het kan betalen, gaat die witte de deur niet uit.

en anders heb ik deze nog (belasting €12/maand)B) :P

2m1300TDT

Berichtdoor Jasser » 01 jun 2007, 10:11

Hij blijft, maakt niet uit welke regels er komen.

Michael

Jasser

Berichtdoor peterjavelin » 01 jun 2007, 10:16

hallo jan

nou ik blijf mijn 280TE gewoon rijden hoor,de overheid verzint elke keer toch weer wat anders.:(
het blijft nu eenmaal geld kosten.
het interesseerd ze toch niet of de files hierdoor korter worden,of omdat het beter is voor het milieu.
{wat volgens mij toch niets opleverd}
het gaat ze alleen om dat de kas gespekt wordt

groet peter:cheer:
peterjavelin

Berichtdoor Jeroen » 01 jun 2007, 10:34

Ik blijf klassiek rijden!

Ik heb het wel eens vaker gezegd, maar het is goed om je te realiseren waarom de overheid auto's van 25 jaar en ouder een ontheffing/vrijstelling van de traditionele motorrijtuigenbelasting.

De overheid is er altijd vanuit gegaan (en zo is het vastgelegd) dat met auto's van 25 jaar en ouder slechts zeer beperkt gebruik wordt gemaakt van de openbare wegen. Statisch gesproken is dat ook zo, gemiddeld rijden verreweg de meeste klassiekers minder dan 2500 kilometer per jaar. Tegen dat gegeven is de vrijstelling gegeven. Recentelijk FIVA/FEHAC onderzoek heeft bovenstaande nog een keer bevestigd. Bovendien kan de RDW met de APK gegevens een eenvoudige jaarlijkse analyse maken van leeftijd auto versus kilometers per jaar.

Argumenten als, er is al 25 jaar betaald e.d. zijn flauwe kul en zijn niet door de overheid meegenomen in haar besluit tav vrijstelling.

Wanneer er dus een kilometerheffing wordt ingevoerd voor alle auto's, zouden de klassiekers, gelet op de zeer weinige kilometers die worden gemaakt, nauwelijks worden benadeeld.

Het probleem voor een aantal leden op dit forum is dat men indrukwekkende hoeveelheden kilometers per jaar rijdt met zijn/haar klassieker. Onder het huidige belastingregime heb je dan nu een voordeeltje. Maar in alle eerlijkheid; de vrijstellingregeling was nu juist bedacht op basis van zeer beperkte kilometers per jaar!

In die zin heeft de overheid gelijk als ze stelt (en dat doet ze) dat er meer en meer klassieke eigenaren zijn die in wezen oneigenlijk gebruik maken van de vrijstellingsregeling. Ze voldaan niet aan het oorspronkelijke criteria "beperkt kilometers".

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee

Berichtdoor Mark240td » 01 jun 2007, 13:16

Voor mij geldt hetzelfde als voor 2m1300tdt; een 240TD uit '84. Dus, hoeveel duurder kan het helemaal worden?..

Ik heb deze auto omdat ik 'm supermooi en praktisch vind en bovendien lekker vind rijden.

Ik rijd 30.000 km per jaar en als het om het geld gaat zijn er wel goedkopere alternatieven...

groet,

Mark
Mark240td

Berichtdoor Gusz » 01 jun 2007, 22:45

Ik blijf gewoon rijden. 280TE 280s en 300 3.5sel van '81 '71 en '70.

Wil niet in moderne auto gezien worden en aangezien ik maar in 1 auto tegelijk pas vind ik het wel redelijk.

Betalen voor gebruik dus en niet voor bezit..
En als je zelf het onderhoud doet dan valt het best mee..

iedereen betaald tenslotte,,,,,,

gusz
Gusz

Berichtdoor Riczun1 » 01 jun 2007, 22:59

Ik heb de coupé pas net en dat ding is zo mooi dat ik hem niet eens kwijt wil!

Dus ik blijf wel lekker rijden hoor!
Riczun1

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto