[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vraag mbt bodemplaat ,binnendorpel : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:35

Vraag mbt bodemplaat ,binnendorpel

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Vraag mbt bodemplaat ,binnendorpel

Berichtdoor Emile » 31 mei 2007, 22:08

Beste forumlezers

Door roestschade achterin net voor de achterbank doorgerot .links tegen de binnendorpelIs de bodemplaat over de binnendorpel gelast?
Ik heb een gat von ongeveer 5 cm maar ga niet door de bodem is er op die plek dubbel plaatwerk.Hoe kan ik het best te werk gaan om dit te herstellen.Lassen besteed ik uit maar wil het voorwerk zelf doen.Is de binnendorpel onder de achterbank ook bereikbaar?

Alle tips zijn van harte welkom

Alvast bedankt

Groet Emile
Emile

Antwoord:Vraag mbt bodemplaat ,binnendorpel

Berichtdoor Wiebren240D » 31 mei 2007, 23:33

Hallo Emile

ja roest en rottigheid blijft een vijand van elke oltymer die plek die jij beschrijft is een moelijk plekje maar een paar foto,s hier neer zetten maakt denk ik het antwoord op jou vraag wel even gemakkelijker denk ik

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Emile » 01 jun 2007, 12:31

Hier de fotos van het bewuste plekje

Emile

Berichtdoor Emile » 01 jun 2007, 12:33

nog een uit een andere hoek

Emile

Berichtdoor Semrick » 01 jun 2007, 14:03

Hoi Emile,

Hier zou ik me niet te veel zorgen om maken en er niet te veel werk van maken.
Ik zou de bovenste plaatwerdelen dus dat gedeelte waar het gat in zit wegslijpen voor zover het rot is.
Het onderste is nog niet door. Dat zou ik met een roestomvormer (bv Fertan) goed behandelen. Hierna het gat weer netjes dichtlassen en afwerken op de gebruikelijke manier (primer, nadenkit enz.)
Alleen die witt vlek in het midden kan ink niet thuisbrengen. Wat si dat precies? Een dop ofzo?

Groeten,

Eric van de <br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/06/01 14:03

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
LPG: Nee

Berichtdoor Emile » 01 jun 2007, 14:16

Hoi Erik

Die witte vlek is een gaatje waar ik een klein zwart rubbertje heb uitgehaald je kijkt er nu dus doorheen naar de straat komt een beetje als een vlek op de foto.
In ieder geval bedankt voor je reactie .Is er op die plek dubbel plaatwerk ik snap niet helemaal hoe het daar in elkaar zit kun jij daar nog iets zinnigs over zeggen.

Groet,Emile
Emile

Berichtdoor Semrick » 01 jun 2007, 14:27

Hoi Emile,

Er zit daar inderdaad dubbel plaatwerk (voor zover ik het kan zien).
DIe rubber dop zal denk ik gewoon in de bodemplaat zitten.
Misschien is het mogelijk om vanaf de buitenzijde (dus de plaats van die dop) ook een foto te maken.
Dan heb ik een iets beter beeld.
Ik zal zo eens even bij mijn eigen auto kijken naar die locatie.
Maar zoals al gezegd als de onderste plaat nog in goede staat is (oppervlakte roest) dan zou ik volstaan met die goed ontroesten en de bovenste plaat weer dicht te lassen. Via de opening van die rubber dop kun je dan mooi ML (tectyl) naar binnen spuiten.

Groeten,

Eric
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
LPG: Nee

Berichtdoor Emile » 01 jun 2007, 14:44

Eric

Die onderste plaat is keihard wel wat lichte roest maar zoals gezegd bikkelhard.Het enig wat ik een beetje vreemd vind is dat ik aan de kant van de dorpel wel kan zien dat het dubbel plaatwerk is maar aan de tegenoverliggende kant niet.Maar goed schoonslijpen verrot plaatwerk verwijderen behandelen met fertan en tectyl en daarna dichtlassen.

Helaas heeft mijn lasser pas tijd over een maand dus ik moet geduld hebben.

groet,Emile
Emile

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto