Ik blijf uiteraard ook in de Saharagelber rijden, kijken of het mijn laatste (hoofd)auto is.
Wat het rekeningrijden betreft is het jammer, maar wel reeel natuurlijk, zoals Jeroen mooi heeft uitgelegd.
Deze 300TD is trwns ook uit '83 dus voor mij was het voordeel toch al weg.
Ik vraag me alleen af hoe ze dit gaan doen, ik begreep dat er een basistarief is en een kilometerheffingstarief daarboven op afhankelijk van de plaats en tijd.
Apparatuur zal wellicht beperkt blijven, ik las eerder over een chipkaart onder je ruit. Je rijdt dan langs een meetpunt, degene die zorgt dat er saldo op de kaart staat blijft anoniem en betaald direkt. Degene zonder een dergelijke kaart wordt op de foto gezet en krijgt de rekening thuis (betaald daarmee een hoger tarief).
Zo is het destijds in '99 of 2000 geschetst.
Nu is het zo dat ik mij afvraag hoe ze de zwaardere en de vuilere auto's gaan belasten, ik neem aan dat er onderscheid gemaakt gaat worden. Ze willen tenslotte niet dat de mensen weer in grotere en dus meer vervuilende auto's gaan rijden.
De klassieker zou om dezelfde redenen ten tijden van de spits dus wellicht ook zwaar belast gaan worden vanwege de uitstoot.
Zo zal het dus misschien zelfs extra duur worden om een klassieker voor woon werk te gaan gebruiken?
W123 groet,
Jurgen<br><br>Bericht gewijzigd door: jurgen, op: 2007/06/02 00:35