[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kop revisie ivm LPG?? : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:50

Kop revisie ivm LPG??

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Kop revisie ivm LPG??

Berichtdoor Erik » 01 jun 2007, 10:42

Beste mensen,
Wij gaan onze 230E bouwj 80 150.000 km voorzien van een gasinstallatie.
Uiteraard doen we dit bij een bedrijf wat ook deskundig is inzake oldtimers.

Mijn vraag is eigenlijk is het dan ernstig aan te raden om voor die tijd de cylinderkop te reviseren?
Andere vraag is wat zijn daar de kosten van?

Alvast bedankt voor antwoorden.

groet, Erik

Erik
 


Antwoord:Kop revisie ivm LPG??

Berichtdoor Trouwkoets » 01 jun 2007, 13:45

Erik, ik hoor altijd dat je gewoon moet gaan rijden. Voor de installatie van LPG hoeft de motor niet uit elkaar, dus laat maar zitten. Uitzondering zou ik maken als je kleppen bijna uitgesteld zijn, maar dat heb ik nog niet gezien bij een M102. wel worden wel eens versleten nokkenassen gemeld. Maar dat heeft niets met gas te maken. Wel na de ombouw regelmatig (5000 km of 2x per jaar) klepspeling controleren.
Ik zou me concentreren op het perfect krijgen van de gehele ontsteking, omdat een slecht functionerende ontsteking vaak een oorzaak is van backfires, die bij K-Jetronic behoorlijk wat schade kunnen veroorzaken. Ik neem aan dat je op dit onderwerp goed hebt ingelezen.

Revisie van een cilinderkop kost volgens mij ongeveer 900 Euro. Ik zou dan overigens direct de distributieketting preventief vervangen.

Caspar<br><br>Bericht gewijzigd door: Trouwkoets, op: 2007/06/01 13:47
Trouwkoets
 


Antwoord:Kop revisie ivm LPG??

Berichtdoor Erik » 01 jun 2007, 19:06

Bedankt voor je duidelijke antwoord Caspar.
Hier kan ik wel wat mee.


Groeten,Erik

Erik
 


Antwoord:Kop revisie ivm LPG??

Berichtdoor Jeremy » 01 jun 2007, 20:44

Gewoon gaan rijden. Als je kleppen eruit branden is het vroeg genoeg om te reviseren. Grote kans dat dit nooit gebeurt en een revisie is zeer prijzig. Volgens mij kan je het voor die 900 euro niet laten doen, maar misschien zijn er goedkope adresjes.

Gr, Jeremy
Jeremy
 


Antwoord:Kop revisie ivm LPG??

Berichtdoor Rob Holewijn » 01 jun 2007, 22:16

Mocht je je kleppen niet meer kunnen stellen kun je altijd een mm van je plaatjes af halen.
Zelfs Mercedes zegt dit in de reparatie.
Je kunt ze ook bij Mercedes bestellen.
Kijk als je een klep verbrand hebt, ja dan zul je moeten reviseren.
De kleppen kunnen heel wat hebben ze zijn namelijk met natrium gevuld.
Rob Holewijn
 


Antwoord:Kop revisie ivm LPG??

Berichtdoor Coupe280 » 01 jun 2007, 22:26

hallo rob
dat had al wel eens vaker gehoord(gelezen) dat onze kleppen met natrium gevuld waren.
alleen ik heb het een hele tijd lopen zoeken waar ik dat gelezen had.
maar nou schrijf jij het ook.dus nou weet ik het weer zeker.bedankt
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Kop revisie ivm LPG??

Berichtdoor mattijs1970 » 03 jun 2007, 10:38

hoi,
na 30.000 km op LPG staat mijn Benz nu bij de garage voor een (nu wel noodzakelijke) koprevisie, hopelijk over een krappe week weer terug.

dus: bij inbouw LPG géén revisie laten doen, kan altijd nog, voor hetzelfde geld rijd je er een paar jaar probleemloos mee.

gr
mattijs
mattijs1970
 


Antwoord:Kop revisie ivm LPG??

Berichtdoor Coupe280 » 03 jun 2007, 14:04

mathijs
mag ik vragen wat maakt een koprevisie bij jou noodzakelijk??
waren kleppen uitgesteld of lek??
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Kop revisie ivm LPG??

Berichtdoor mattijs1970 » 03 jun 2007, 19:16

hi,
uitlaatklep van laatste cylinder is niet meer te stellen. cylinder draait niet lekker mee, stationair is t schuddebuiken in de Benz.

er is hier al discussie geweest over afslijpen/vervangen van plaatjes, daar wordt verschillend over gedacht.

gr
mattijs
mattijs1970
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten