[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Op welke punten het best opkrikken : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:24

Op welke punten het best opkrikken

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Op welke punten het best opkrikken

Berichtdoor Emile » 03 jun 2007, 12:24

voor de komende werkzaamheden van mijn 230 coupe heb ik een garagekrik aangeschaft en assteunen.Wat zijn de beste punten om de auto op te krikken en de assteunen te plaatsen.In welke stand moet de versnelling moet er wat voor de wielen geplaats geworden.

groet,Emile
Emile

Antwoord:Op welke punten het best opkrikken

Berichtdoor Semrick » 03 jun 2007, 13:52

Hoi Emile,

Voor het opkrikken geld eigenlijk dat je altijd moet zoeken naar een verstevigd punt van de auto.
B.v. daar waar de wielophanging is bevestigd aan de bodemplaat.
Nooit zomaar een krik onder de bodemplaat zetten. De krik zal dan wel omhoog gaan maar je auto blijft op de grond staan en jij blijft zitten met een mooie deuk in je bodemplaat.
Aan de achterzijde kun je de krik onder het cardan zetten en dan krik je beide achterwielen tegelijk op.
Aan de voorzijde zou het ook nog kunnen onder die dikke verstevigingsbalk die naar de dorpel toeloopt.
Als je even onder de auto kijkt en logisch nadenkt dan zie je vanzelf punten waar de krik het beste onder kan.

Iets voor de wielen leggen is verstandig om dat het wegrijden van de auto tijdens het krikken voorkomt.
Het blijft altijd gevaarlijk om onder een opgekrikte auto te gaan liggen. Je zult niet de 1e zijn die door zijn eigen auto geplet wordt.
De assteunen zijn wat veiliger maar het blijft uitkijken. Voor de Assteunen geldt hetzelfde als voor de krik. Nooit onder de bodemplaat.

Veiliger zijn babybrugjes maar dan kun je weer geen werkzaamheden aan de wielen verrichten.
Ter illiustratie zal ik 2 foto's plaatsen van mijn auto op As-steunen. Dan krijg je misschien een beter beeld van wat ik bedoel.

Groeten,

Eric

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Semrick » 03 jun 2007, 13:53

;)

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor Emile » 03 jun 2007, 14:21

Hoi Erik

Duidelijk dit was ook mijn gedachte maar ik wilde toch even chekken of mijn gedachte de juiste was.Je kunt het waarshijnlijk maar 1 keer verkeerd doen.En veiligheid vind ik wel erg belangrijk .Bedankt voor je snelle reactie.Nog een vraag ik heb mijn accubak er uit gehad zag er allemaal netjes uit alleen zag ik wel een gaatje links van de accu is dit een afwateringsgat het zag er uit of het daar hoorde weet je daar iets van ik heb er helaas geen foto van gemaakt had geen camera bij me.je ziet het ook in de wielkast van onder.

groet,Emile
Emile

Berichtdoor Semrick » 03 jun 2007, 19:00

Hoi Emile,

Het is eigenlijk een beetje of Topic maar dat gat is inderdaad orgineel.
Het is het afwateringsgat. Die moet je dus open houden.
Het bestaat dus in onze auto's Gaten die er in horen.
Hier zie je een foto van het gat dat je denk ik bedoelt. Deze is door mij gereconstueerd omdat het plaatwerk bij mij op die plaats dus wel rot was.

Groeten,

Eric

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor Emile » 03 jun 2007, 19:20

Erik

ja een beetje of topic maar om nou voor elk klein detail een nieuw topic te openen .In ieder geval blij dat er ook nog gaten zijn die er wel horen.
Nogmaals bedankt.

Emile
Emile

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto