Hoi Emile,
Voor het opkrikken geld eigenlijk dat je altijd moet zoeken naar een verstevigd punt van de auto.
B.v. daar waar de wielophanging is bevestigd aan de bodemplaat.
Nooit zomaar een krik onder de bodemplaat zetten. De krik zal dan wel omhoog gaan maar je auto blijft op de grond staan en jij blijft zitten met een mooie deuk in je bodemplaat.
Aan de achterzijde kun je de krik onder het cardan zetten en dan krik je beide achterwielen tegelijk op.
Aan de voorzijde zou het ook nog kunnen onder die dikke verstevigingsbalk die naar de dorpel toeloopt.
Als je even onder de auto kijkt en logisch nadenkt dan zie je vanzelf punten waar de krik het beste onder kan.
Iets voor de wielen leggen is verstandig om dat het wegrijden van de auto tijdens het krikken voorkomt.
Het blijft altijd gevaarlijk om onder een opgekrikte auto te gaan liggen. Je zult niet de 1e zijn die door zijn eigen auto geplet wordt.
De assteunen zijn wat veiliger maar het blijft uitkijken. Voor de Assteunen geldt hetzelfde als voor de krik. Nooit onder de bodemplaat.
Veiliger zijn babybrugjes maar dan kun je weer geen werkzaamheden aan de wielen verrichten.
Ter illiustratie zal ik 2 foto's plaatsen van mijn auto op As-steunen. Dan krijg je misschien een beter beeld van wat ik bedoel.
Groeten,
Eric