[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe dreunplaat verwijderen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:43

Hoe dreunplaat verwijderen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Hoe dreunplaat verwijderen

Berichtdoor Emile » 03 jun 2007, 20:37

Beste leden

Is de dreunplaat achter de pedalen gemakkelijk te verwijderen en hoe doe je dat?

Dit ivm komend laswerk

alvast bedankt.
Emile

Antwoord:Hoe dreunplaat verwijderen

Berichtdoor ambubenz » 03 jun 2007, 21:14

Emile,
De dreunplaat heb ik verwijderd met behulp van een houtbeitel.
Je kunt er niet echt lekker bij, maar de plaat knapte bij mij vrij makkelijk los.
Het begin maken was het moeilijkst. Wel ruim uitkappen anders krijg je brand tijdens het lassen.

Ambubenz
ambubenz

Berichtdoor Emile » 03 jun 2007, 21:23

Is die plaat dan later weer terug te plaatsen
Emile

Berichtdoor ambubenz » 03 jun 2007, 21:35

Emile,
De plaat is dan niet meer terug te plaatsen. Je moet dan nieuwe dreunplaat plaatsen.
Bij mij was de plaat uitgehard dus knapte los en was niet meer teug te plaatsen.
Nieuwe dreunplaat kun je volgens mij bij de automaterialen zaak krijgen. Als ze het daar niet hebben moet je het eens proberen bij een bedrijf dat scheepsmotoren inbouwt. Daar wordt ook veelvuldig van dit soort isolatie gebruik gemaakt.

Ambubenz
ambubenz

Berichtdoor Emile » 03 jun 2007, 21:43

Ambubenz

Bedankt voor je reactie.Jammer dat je hem er niet heel uit kan krijgen maar het is niet anders

Groet,Emile
Emile

Berichtdoor Semrick » 04 jun 2007, 07:10

Hoi Emile,

Ik ben het niet helemaal met Ambubenz eens, athans ik vermoed dat jullie het over 2 verschillende zaken hebben.
Ambubenz heeft het denk ik over de plaat op de bodemplaat. Die is inderdaad lastig in zijn geheel onbeschadigd te verwijderen. Meestal is deze laag inderdaad al half vergaan en brokkeld snel af.

De laag die jij bedoeld zit denk ik achter de pedaalen. Dit is een ander soor materiaal. Een soort van hard plastic.
Ook deze laag is niet in zijn geheel te verwijderen. Ze bestaat namelijk uit 1 geheel waar later onderdelen van de auto op gemonteerd zijn zoals de kachelunit, de pedalen enz.

Er is echter wel rekening gehouden met het demonteren van deze plaat. De plaat zelf zit op diverse plaatsen vast met goudkleurige ronde klemmetjes met een sterretje in het midden die weer op een pinnetje klemmen. Die plaatjes moet je eerst verwijderen.
Als je goed naar de plaat zelf kijkt zie je dat er hier en daar een soort voor geperforeerde stippellijn overheen loopt. Daar kun je de plaat doorsnijden met een stanleymes en dat gedeelte dan demonteren.
De plaat is erg stug en laat zich met veel moeite los maken.
Het is dus een lastig en vervelend werkje maar je ontkomt er niet aan als je op die locatie moet gaan lassen. Anders brand je hele auto af.
Voordeel is dus wel dat de plaat te verwijderen is en later ook gewoon weer terug te plaatsen is. ;)

Groeten,

Eric van de <br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/06/04 07:10

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Emile » 04 jun 2007, 11:10

Hoi Erik

Dat is mooi .Ik zal als ik tijd heb eens kijken of ik het er fatsoenlijk uit kan krijgen.Ik denk inderdaad dat Ambubenz het over de bodemplaat heeft daar heb ik inmiddels ook al een stukje van weggehakt bij de passagierskant daar heb ik een gaatje van 5cm in de bodem.Ach het houd je van de straat.

Groet,Emile
Emile

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto