Ja, u hoort het goed. Mijn 280TE geeft af en toe een knakje tijdens het remmen. Meestal als ik rustig afrem voor een dieprood stoplicht. Het komt vaker voor als ik net een bocht genomen heb, maar is niet reproduceerbaar. Je hoort het en daarnaast voel je het knakje via het rempedaal. De auto heeft dit al heel lang, alleen de laatste tijd lijkt het erger te worden (of nu alles in orde is begin ik me hieraan te storen...). Auto is regelmatig met dit probleem door APK gekomen, dus het is geen een fuseekogel die speling heeft.
Uit voorzorg de auto aan de voorzijde opgekrikten gecontroleerd of er speling zit op:
-bovenste wielophanging incl stabilisatorstang
-U-vormige stabilisatorstang ophanging (op schutbord LV + RV)
-onderste fuseekogels
-stuurstangen (LV + RV zijn nieuw, euvel was daarvoor ook al)
-reactiestangen onder
-stuurhuis (mogelijk verschuiven van het huis over het chassis)
-remklauwen
-enz
Ik kan niets vinden dat los zit of sporen van beweging laat zien, dus mij lijkt dat ik niet in deze richting verder moet zoeken.
Wel merk ik dat, als ik de stuurinrichting snel van links naar rechts verdraai, dit niet altijd schokvrij gebeurt. Stuurdemper los gehaald, euvel blijft zich voordoen. Mijn vermoeden is dat het toch in het stuurhuis zelf zit. (type met stuurbekrachtiging).
Voordat ik deze ga vervangen (ik heb een gereviseerde liggen, maar deze heeft net zoveel speling als een gebruikte...), kan iemand me vertellen of hij /zij dit probleem herkent?
Graag hulp
Ron Bisschops