[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
carterdruk : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 13:12

carterdruk

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

carterdruk

Berichtdoor Ricardo » 09 okt 2007, 22:56

Als ik de olievuldop van mn 230C benzine eraf doe word er erg veel lucht uit geblazen.een garagehouder zei dat dat niet erg was omdat er een bovenliggende nokkenas in zit.Bij nieuwere diesels kan de dop er wel op blijven liggen.Hoort dat bij benzine auto s ook zo te zijn?Ben benieuwd of mn zuigerveren mischien vastzitten of dat het niet erg is bij een 4 cil benzine motor.Alvast bedankt.Gr.
Ricardo

Re:carterdruk

Berichtdoor Weizengelb » 10 okt 2007, 16:28

Dat verhaal van die bovenliggende nokkenas heeft meer te maken met uitspattende olie.
Als hij hard blaast zal het toch zuiger-cylinderslijtage zijn of zuigerveren.

Kompressie gemeten?
Rookt ie ook? Verbruikt hij olie?

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor marco123 » 10 okt 2007, 16:47

hallo,
als de compressie (na klepenstellen)goed is en het olieverbruik valt ook wel mee zou ik me er niet zo druk om maken.
de orginele carter onluchting zit er nier voor niets standaard op...

groetjes
marco
marco123

Berichtdoor Ricardo » 10 okt 2007, 21:39

Nee hij neemt geen olie en het luchtfilter is ook schoon ook rookt de auto niet.Ga de compressie wel even meten en mischien de vacuumslangetjes vernieuwen.In ieder geval bedankt voor de info.Gr.
Ricardo

Keer terug naar Techniek