[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
***Groter assortiment! ***Sireon poetsmiddelen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:32

***Groter assortiment! ***Sireon poetsmiddelen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

***Groter assortiment! ***Sireon poetsmiddelen

Berichtdoor Pietje » 02 jun 2007, 23:27

Nu kocht ik altijd poetsmiddelen van het merk Auto Glym omdat dat erg hoog aangeschreven staat en niet vlekkerig wordt. (helaas wel wit op al je zwarte delen, moeilijk weg te krijgen., maar het resultaat was altijd goed,...

Was ik vorige week dus op de algemene Mercedes meeting in Rijswijk met mijn zojuist gepoetste wagen. Daar stond een stand met diverse poetsmiddlen enzo.
De man liep zo eens rond mijn wagen en vond 'm er goed uitzien, maar het kán beter zei-ie.

Toen heeft hij een stuk spatscherm gedaan. Ok, kleurverschil was nihil omdat mijn wagen altijd netjes is. Maar de wagen was RETEzacht! Alsof-ie nieuw was zeg maar.
Vandaag heb ik mijn wagen er helemaal mee gedaan. Iki moet zeggen dat ik veel dingen bemerkt heb:
-inwrijven gaat makkelijk
-uitwrijven nóg makkelijker
-het vlekt absoluut niet
-het laat geen resten achter op je rubbers, dus die blijven zwart
-relatief weinig nodig

Gijs (GAPNyst) was er ook. De lak van zijn wagen is wat doffig en iets verweerd. Ik dacht dat Sireon hiervoor niet goed zou zijn en gaf hem een fles Auto Glym Paint Renovator.
Resultaat was wel te zien, maar de lak was zeker niet glad. iik was hiermee niet tevreden en probeerde tóch de fles Sireon op de achterklep.
Het resultaat was megaveel beter en met niet eens zoveel moeite. Ook Gijs was erg verbaast en verrast!
Hij heeft dus zijn hele wagen met dit goedje gedaan.

Beide wagens, die van Gijs was in een slechtere staat, en slechts een halve fles verbruikt. Betekend dus dat als je je wagen regelamtig bijhoudt dat je zeker 6 poetsbeurten kan doen. Dat kost dus niet veel per beurt.

Ik ben dermate enthousiast dat ik de leverancier al aangeschreven heb, omdat ik denk dat er wel meer mensen te porren zijn voor zulk goed spul. Mogelijk kan ik dan, naast mijn armsteunen, ook wat betekenen in de betere poetsmiddelen.

De foto is de kap van Gijs' wagen. Als dit zó zichtbaar is op foto, kan je je voorstellen hoe het in het echt moet zijn":

Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/09 20:59<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/18 22:53

Pietje

Antwoord:Sireon poetsmiddellen

Berichtdoor Pietje » 02 jun 2007, 23:28

de fles:

Pietje

Berichtdoor Pietje » 02 jun 2007, 23:32

En nog een keer de kap, andere hoek:

Pietje

Berichtdoor gapnyst » 02 jun 2007, 23:58

Ja, ik moet zeggen dat het echt enorm goed werkt. zoals Peter al beschreef, is de staat van mij lak niet al te best...:S vooral kofferbakdeksel is behoorlijk verweerd. nu lijkt het wel een verkooppraatje :silly: maar het verschil was echt ENORM!!!!

Zelfs zo, dat onze auto's prompt werden gevraagd als trouwauto :silly: door een stel die deze zomer van plan is om in het huwelijksbootje te stappen.

Ook waren vele ogen van andere voorbijgangers getrokken naar de wagens, echt lache!! Zo ook van deze W123 rijder (achterste wagen) die zijn bolide er ook even naast zette voor een kleine demonstratie van peter's wonderpolish:

zie:

Al met al een zeer geslaagde zaterdag-poets-middag!!<br><br>Bericht gewijzigd door: gapnyst, op: 2007/06/03 00:07
gapnyst

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 03 jun 2007, 14:05

Hallo Poetsters van het goede leven,

is dat spul ook geschikt voor het chroomwerk??
Is het een was of siliconen basis??
Heeft Peter/pietje inmiddels contacten met deze verkoper waardoor er weer een mooie korting wordt bedwongen, ha,ha?!

Groeten Jeroen
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor D!rk » 03 jun 2007, 17:12

Hallo

Mijn ervaring met poetsmiddellen is dat de glans snel verdwijnt na enkele dagen, ik vrees voor Gijs dat de dofheid snel terug komt. Laat me weten hoe de ervaringen zijn na enkele dagen...

Bij verweerde lakken adviseer ik toch eerst Commandant 4, dan weet je zeker dat de verweerde laag weg is.

Groet

Dirk

P.S.

Kijk eens op www.2clean.nl volgensmij verkopen ze daar het zelfde. Ook een leuke all-in kit te koop voor 13 euro...<br><br>Bericht gewijzigd door: D!rk, op: 2007/06/03 17:19
D!rk

Berichtdoor Pietje » 03 jun 2007, 20:50

Hai Dirk,

Di 2clean.nl verkoopt ook dat Sireon produkt.
En ja, je hebt gelijk wat de glans betreft, dat die soms maar enkele dagen is. Daarom w8 ik nog ff op een flinke regenbui. Maar ik moet zeggen dat Gijs al eens had gezegd dat hij JanBenz1 zijn wagen stukken mooier vond kwa diepte in de kleur. Die is op zeker terug nu.
2clean.nl geeft aan dat ze zich ergerden aan de middelen die ze moesten gebruiken als autoliefhebber. en zijn dus o.a. Sireon gaan verkopen.
1. Dan zou het spul daadwerkelijk goed moeten zijn
2. Ga ik liever niet daar bestellen, maar kijken wat ik rechtstreeks met de fabrikant kan doen omdat er dan roch weer een schakel tussenuit valt die ook geld willen verdienen. Even wachten nog. Bij 2 Clean bestellen kan altijd nog. Ze geven wel aan dat grotere bestellingen korting opleveren.
Stel dat ik daar bestel, moet ik vervolgens doorzenden in NL, wat ook geld kost. De prijs moet wel heel goed zijn dan. Zonder kortingen is het nu zo:
5 liter (jerrycan) voor 32.- Excl. BTW en exclusief verzenden wat ca op 12.50 uitkomt. + de kosten van lege kleinere flesjes, omdat het overgeschonken moet worden in kleinere flesjes van a. 1 liter.

Eerst dus nog ff afwachten wat de fabrikant kan doen Maar anders is er nog de optie Technische dagen en andere meetings. Sterf ik van de flessen Sireon in de kofferbak,...dat is weer eens wat anders dan flessen zonnebloemolie.:woohoo:

Jerommeke: Voorzover ik dat op mijn chroom heb uitgetest, werkt het ook daar prima. Moet wel zeggen dat mijn chroom grotendeels nieuw is en/of al in heel goede staat.
-----------------------------------------------------
Tekst vanaf de site 2Clean:
* Een perfecte diepe glans * Langdurige bescherming * Snel en makkelijk resultaat * Verwijderd krasjes en hersteld kleur * Kan op iedere lak gebruikt worden, incl. metallics * Ook machinaal te gebruiken.

Gebruiksaanwijzing: Perfect Shine goed schudden voor gebruik. Gebruik een zachte doek ( zie in de shop ) of poetsspons en hiermee opbrengen. In laten drogen en uitwrijven met een schone doek.
-----------------------------------------------------<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/03 21:09
Pietje

Berichtdoor Pietje » 06 jun 2007, 23:18

Aanstaande zaterdag 9 juni ga ik op bezoek bij de firma. Daar zal ik een volledige uitleg krijgen.

Ze hebben diverse mogelijkheden en toepassingen.
Ik neem mijn oude peugeotje 205 mee. Kan Sireon gelijk laten zien wat het nog meer waard is :)

In ieder geval was hij verbaasd over de grootte van deze club. Hij ziet natuurlijk ook handel, dus dat schept kansen voor ons!

Wordt vervolgd ......
Pietje

Antwoord:Het is er! Sireon poetsmiddelen

Berichtdoor D!rk » 09 jun 2007, 20:57

Hallo Peter

Hoe is je bezoek afgelopen?

Groet

Dirk<br><br>Bericht gewijzigd door: D!rk, op: 2007/06/09 20:59
D!rk

Het is binnen! Sireon Poetsmiddelen

Berichtdoor Pietje » 09 jun 2007, 20:58

Vandaag bij de leverancier geweest die Gijs en mij wat mogelijkheden heeft laten zien. Er is veel, heel veel mogelijk op het gebied van autoreiniging.
Zo zaten er op het 205je zwarte vlekjes over de vlakke delen van de wagen,...truckreiniger en het vloog er vanaf. Ongelooflijk gore velgen die in minder dan 1 minuut weer als nieuw waren. Al met al een paar uurtjes doorgebracht daar. Er is nog veel meer leverbaar dan wat ik heb meegenomen, dus vraag gerust naar alle mogelijkheden.

Ik heb meegenomen:
Excellent Shine:
-All-in-one Polish
-Langdurige bescherming
-inwrijven gaat makkelijk
-uitwrijven nóg makkelijker
-het vlekt absoluut niet
-het laat geen resten achter op je rubbers, dus die blijven zwart
-relatief weinig nodig
-Kan ook op metallic lak gebruikt worden
-Hersteld kleur
-Bevat geen schuurmiddelen

1fles halve liter € 9.-. Verzenden volgens TNT € 6.20
te bestellen voor 15.20- incl. verzenden. Meer flessen is minder verzendkosten!
Bij meetings of afhalen natuurlijk geen verzendkosten!!!!

Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/09 21:10

Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/20 17:53<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/20 17:54

Pietje

Antwoord:Het is binnen! Sireon Poetsmiddelen

Berichtdoor Pietje » 09 jun 2007, 21:04

Ook meegenomen:
Dash Dress Shine:
-Vernieuwt kunststoffen glansrijk in het interoeur. (voelt niet zo raar aan als cockpitspray!!!)
-Verfrissende geur
-Laat geen vettige laag achter
-Streeploos resultaat

1fles halve liter € 11.-. Verzenden volgens TNT € 6.20

te bestellen voor 17,20.- incl. verzenden. Meer flessen is minder verzendkosten!
<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/09 21:09

Pietje

Berichtdoor Pietje » 09 jun 2007, 21:07

Als laatste meegenomen:
Vinyl Dress Shine

-Vernioeuwd glansrijk bumpers, strippen en andere kunststof delen
-Zeer geschikt ook om je banden mee te doen zonder dat je een wekenlange irritante glans krijgt
-Laat geen vette laag achter

1 fles halve liter € 9.-. Verzenden volgens TNT € 6.20

te bestellen voor 15.20- incl. verzenden. Meer flessen is minder verzendkosten!

Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/09 21:08<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/09 21:11

Pietje

Berichtdoor Pietje » 09 jun 2007, 21:15

Set van alle 3 de middelen (3x halve liter dus) € 25.- exclusief verzenden.

Ook leverbaar onder andere:
-Perfekt Shine voor de verweerde lakken
-Excellent Shine T4eflon, voor nog meer bescherming
-Wheelcleaners
-Truckcleaners
-Glas cleaners waar het water zó van je ruit afglijdt
-Impregneer middelen voor je bekleding. Vloeistoffen blijven als het ware óp je beklding liggen. Eenvoudig vochtige doen en weg is het gemorste vuil.
-Diverse handige gereedschappen, zoals een Quick Wiper, waarmee je in een handomdraai je wagen droog maakt.
-Een poetsmachine waarop grotere en kleine pads kunnen. instelbaare snlheid

Het is jammer dat mijn Peugeotje niet geheel is gedaan,..die had in 1 klap meer dan het dubbele meer waard zijn geweest. :) Dat wagentje heb ik voor het laatst gewassen in december en toen viel me op dat er stugge zwarte dingetjes op zaten, erger dan hars. De kap is als nieuw nu, als je de kline deukjes niet meetelt :lol:

Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/09 21:23<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/09 21:27
Pietje

Antwoord:Sireon poetsmiddelen

Berichtdoor gapnyst » 09 jun 2007, 22:44

Ja, dat was vandaag een leerzame en interessante dag!!
het is echt ongelovelijk hoe deze middelen helpen om bijvoorbeeld de glans in je lak tot als nieuw (voor zover mogelijk) terug te brengen!! Zoals Peter/Pietje al beschreef is zelfs de moterkap van zijn 205 weer een plaatje! dit onderandere dankzij het (wonder)middel Truckcleaner, waar wij beide echt van versteld stonden! Hier een actiefoto van de verkregen demonstratie:

<br><br>Bericht gewijzigd door: gapnyst, op: 2007/06/09 22:46

gapnyst

Berichtdoor gapnyst » 09 jun 2007, 22:51

Als klap op de vuurpijl kregen we nog een (zeer) korte demonstratie van de velgencleaner... kort in de zin dat de velgen binnen 30 seconden compleet schoon waren!!!!!:ohmy:

Omdat ik geen foto heb van de linkervelg toen deze nog niet onder handen genomen was, hier een foto van de rechtervelg, (op de foto is helaas niet zichtbaar hoe smerig de velgen ECHT waren)

gapnyst

Berichtdoor gapnyst » 09 jun 2007, 22:52

en hier de velg na de behandeling:

gapnyst

Berichtdoor Pietje » 10 jun 2007, 23:18

Vandaag op de algemene klassieker meeting in Woerden lekker bezig geweest met Sireon!
Helemaal gaaf. Niet iedereen koopt natuurlijk.
Logisch ook, ik kijk ook wel ff de kat uit de boom bij 'kofferbakverkoop'.
Uiteindelijk bij diverse auto's stukjes gepoets en alle reakties waren positief.
Ik heb bij zeker 30 auto's de banden ff heel mooi diepzwart gemaakt. Zelfs bij een Benz uit hééééél lang geleden! De mensen kwamen zelfs naar me toe als ik ergens op het terrein liep om te vragen naar de spullen.

Foto's volgen,.. Ron (superW123) heeft er heel wat gemaakt en tevens kunnen zien dat de reakties gewoon leuk waren. :)

Helaas kon ik nog niet professioneel te werk gaan wegens o.a. het ontbreken van stickers op de flessen om welk produkt het gaat en voor extra bestellingen enzo. Komt wel. Nu dus met een watervaste Edding stift opgeschreven wat het was als mensen meerdere produkten aanschaften.
Er wordt wel al aan een site gewerkt. Mailadres is ook al beschikbaar.

Dat poetsbedrijf zit er wel aan te komen denk ik!

Het mooiste komt nog:
rij ik na een heel leuke dag bij mij de straat in....
is een vrouwtje bezig met haar zwarte Mazda 323. Leek wel brasso wat ze gebruikte zo op een afstand. Ze staat vriwel op de hoek , ik 'blok'mijn Benz midden op de straat op die hoek, stap uit en zeg 'U hebt een probleem'
'Ja'zegt ze ik poets me gek'
Dus ik de kofferbak open en de cleaner/beschermer pakken. ik wrijf een stukje van haar auto in en liet het haar vervolgens zélf uitpoetsen. (om te laten zien dat het écht niet vlekt en ook écht makkelijk uitwrijft)
Ze was, zoals ik al vaker gezien had vandaag, zeer verbaasd! Toen meldde ze me dat de wagen verkocht ging worden. Dus ik ook de rubber en kunststof reiniger gepakt. haar banden gedaan en 1 stootstrip....
2 flessen verkocht midden op straat! (KMoet wel zeggen dat ze mijn wagen natuurlijk wel kent, dat vond ze bewijs genoeg)

Al met al errug gave dag geweest vandaag!. Moe, dat wel, maar zeer voldaan. :)<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/12 00:12
Pietje

Berichtdoor Pietje » 12 jun 2007, 00:14

de 'winkel' :)

Pietje

Berichtdoor Riczun1 » 12 jun 2007, 00:32

Die berichten zien er allemaal positief uit Pietje!

Ik ben zelf wel een poetsfanaat, maar om nou urenlang aan de lak alleen al bezig te zijn heb ik geen geduld voor eigenlijk.
Vandaar dat ik ook vorige week mijn Benz heb gewassen met autoshampoo (met daarin wax). Toch een best mooi resultaat en klaar in 45 min ;)

Maar vaste was is wel oneindig veel beter en dit spul zeker als ik het zo zie!
Riczun1

Berichtdoor janhmobiel » 12 jun 2007, 09:45

Leuk dat ik je gisteravond zomaar ff tegen kwam. Ik moet zeggen dat het stukje wat je heb gedaan van de motorkap er toch beter uitziet dan de rest. Als ik echt wil gaan poetsen kom ik wel bij je langs om spullen te kopen. Ik moet nu eerst zorgen dat ik verder de boel opknap.
janhmobiel

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto