[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
oliefilter raakt stuurbekrachtiging>>olielekkage?? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:52

oliefilter raakt stuurbekrachtiging>>olielekkage??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

oliefilter raakt stuurbekrachtiging>>olielekkage??

Berichtdoor Karaca10 » 08 jun 2007, 07:06

hallo,
heb een W123 300TDT blok in een W126 300sd geplaatst, na aankomst van een lange rit merk ik een plasje olie onder de auto, niet leuk natuurlijk. ik zoeken , maar niks gevonden. het lijkt van tussen blok en bak te komen. na het staren in de motorruimte zag ik dat de onderkant van de oliefilter(thermostaat) de zijkant van mn stuurbekrachtiging raakt en niet zo weinig ook:ohmy:

nu dacht ik, zonder verder te kijken/zoeken, kan dat het zijn dat ie daar lekt? de oliefilter is dus blijkbaar heel anders dan het andere blok( die ik niet meer heb jammergenoeg) morgen eens inspectie houden en kijken wat er meer boven water komt.<br><br>Bericht gewijzigd door: karaca10, op: 2007/06/08 22:19
Karaca10

Antwoord:oliefilter ontzet>>>olielekkage??

Berichtdoor Wiebren240D » 08 jun 2007, 12:00

Hallo Karaca10

ik denk dat een foto een boel duidelijk maakt

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Karaca10 » 08 jun 2007, 21:55

hierbij een foto. heb nog geen tijd gehad om na te gaan waar olielekkage vandaan komt <br><br>Bericht gewijzigd door: karaca10, op: 2007/06/08 21:56

Karaca10

Berichtdoor Karaca10 » 08 jun 2007, 21:58

foto

Karaca10

Berichtdoor 250petrolgrun » 08 jun 2007, 22:05

Best Caraca,

Heb je de W126 werkplaats CD-Rom?
Daar kan je alles in op zoeken ook over motor inbouw enz enz?

Ik heb 'm mocht je een copie willen voor € 10,- excl verzend kosten stuur ik je er 1 toe.

groet, Arno

Hieronder vind je mijn gegevens.
250petrolgrun

Berichtdoor Karaca10 » 08 jun 2007, 22:14

Hey Armo,
ik heb al een wphb van de W126, een motor de/monteren gaat als een trein, dit probleem heeft er niets mee te maken. De oliefilter is blijkbaar anders en raakt mn stuurbekrachtiging. Vreemd want bij het monteren van het blok in de auto heb ik dat niet gemerkt(hij raakte hem volgens mijn ook niet)
Karaca10

Berichtdoor superW123 » 08 jun 2007, 22:44

misschien een stomme vraag hoor, maar staat alles wel goed uitgelijnt op de motorsteunen ?
superW123

Berichtdoor Wiebren240D » 09 jun 2007, 11:17

Hallo Karaca

welke moter steunen heb je gebruikt van de W126 of van de W123 zit denk ik verschil in.
of het stuurhuis van de W126 is anders kan ook nog.

ja het oliefilterhuis kan ook anders zijn maar dat denk ik niet.
zoek het eerst maar eens in de motersteunen

Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Karaca10 » 09 jun 2007, 23:26

Hoi Wieb,

ik heb de motorsteunen van de W126 over moeten zetten
anders pasten die van de W123 niet. volgens mij raakte
tijdens motorinbouw filterhuis stuurbekrachtiging niet,
maar ik kan het ook fout herinneren.
wel een vreselijke herrie uit motorruimte en door heel
het chassis te horen doordat ze elkaar raken.
ik snap er niks meer van
:dry:
Karaca10

Berichtdoor Karaca10 » 12 jun 2007, 18:20

hoi, wie heeft ewr voor mij een foto van dezelfde positie (oliefilter-stuurbekrachtiging) 300D of tdt maakt niet uit dacht ik toch? ff kijken of er veel verschillen zijn..
Karaca10

Berichtdoor Wiebren240D » 12 jun 2007, 18:44

Hallo karaca10

ja dit hoort niet zo kan ik op de foto zo wel bekijken dat filterhuis zit veel te dicht op op je stuurhuis.

ja wat is er nu mis of het stuurhuis is anders dat denk ik zal van een W126 wel anders zijn of het oliefilterhuis is anders jammer dat de oude moter al weg is had je het mooi kunnen vergelijken.

maar ik denk meeten is weeten zit ergens verschil in ja waar is een gooie vraag jammer dat je zover weg woont anders was ik zo even langs gekomen.

maar ik denk voor dit probleem kun je het proberen bij Willem en Boy v Everdingen woonen in Middelburg kunnen je mischien uit de brand helpen heeft een boel onderdelen liggen

ik wens je veel suc6 groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor klaasyellow » 12 jun 2007, 19:30

stuurhuis van de 126 is inderdaad anders
klaasyellow

Berichtdoor Karaca10 » 12 jun 2007, 20:14

omdat hij anders is, raakt hij hem?
Karaca10

Berichtdoor Wiebren240D » 12 jun 2007, 21:43

Hallo karaca10

ja idd jammer dat je de oude moter niet meer hebt.
daar zit het gooie oliefilterhuis nog op maar let wel goed op hoor je had een gewone en nu heb je er een turbo in gezet en die word volgens mij ook gesmeerd door olie waar dat vandaan komt weet ik niet maar het kan maar zo dat er een leiding loopt van je olie filter naar de turbo dus even goed op letten.

er moet wel wat gebeuren of een ander stuurhuis wat mij niet gemakkelijk toe lijkt of een ander oliefilterhuis wat mij gemakkelijker toe lijkt maar zoek dan eerst maar eens de gooie

maar ik wens je veel suc6
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Karaca10 » 12 jun 2007, 22:13

hallo,

nee, ik had al een turbodiesel in zitten orgineel en nu weer, dus dat is goed.
maar omdat deze uit een W123 komt is die dus anders.
heb net een stukje gereden maar niet veel olielekkage kunnen zien.
doordat het blok heen en weer schud tegen stuurhuis denk ik dat ie daar lekt.
hoeveel ruimte moet er ongeveer tussen stuurhuis en oliefilterhuis zitten,
kan iemand mij dat melden aub?
alvast bedankt jongens
Karaca10

Berichtdoor Wiebren240D » 12 jun 2007, 23:28

Hallo karaca10

ja hoeveel ruimte moet er tussen zitten is een gooie vraag.
ik weet het niet in ieder geval meer als er nu tussen zit maar ik kom dit weend bij 1 die mischien zo een auto heeft staan maak ik wel even fotos en neem ik de duimstok wel mee

en dan mischien een reisje naar zeeland

Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor klaasyellow » 13 jun 2007, 07:48

ik zal straks even bij de 126 kijken en bij de 123 om het verschil te zien tussen de beide stuurhuizen.
Weet in ieder geval dat het afstellen van de stuurspeling bij de 126 anders gebeurt dan bij de 123 omdat de stelbouten anders zijn gemonteerd, het ding lijkt me smaller, maar om zeker te weten zal ik vandaag een blik onder de motorkappen werpen.
klaasyellow

Berichtdoor Karaca10 » 15 jun 2007, 13:13

Had er iemand nog foto's gemaakt of gekeken naar de verschillen en/of de ruimte die er tussen zit?
Karaca10

Berichtdoor Karaca10 » 28 jun 2007, 22:16

hoi, het filterhuis is verschillend. nml de onderkant waar ook de thermostaat zit. heb verschillende foto's van filterhuizen naast elkaar op de foto gezet, hier zie je het goed.
Wie o wie heeft er nog zo'n filterhuis liggen?
Karaca10

Berichtdoor Wiebren240D » 28 jun 2007, 23:41

Hallo Karaca10

ja ik weet wel zo een olie filter.

maar hoeveel haast heb je ermee ik kom denk ik met 2 weeken bij deze man dan neem ik hem wel mee en stuur hem wel naar je op

en dan nog wat wat mag zo een olie filter kosten.

maar ben je al bij Willem en Boy geweest die zullen ook wel zo een ding hebben

groeten van Wiebren ut Snits tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Volgende