door Yost » 08 aug 2007, 13:34
Zo, de wagen (effectief) een maandje in huis. Tussendoor nl. nog even op vakantie geweest.
Eens even kijken:
Tot nu toe geinvesteerd: ca 1150,-
- Nieuwe remmen voor, nieuwe schokdempers voor: €550 (maar had 750 euro korting gehad van Frank van topklasssiekers.nl vanwege deze gebreken dus dat was mooi)
- nieuwe (hm, dat was niet nodig geweest) startmotor + grote beurt: 500 euro
- rommeltjes (speakers, olie etc): de rest
Twee keer stil gestaan langs de kant van de weg vanwege de startmotor, maar route mobiel is onze vriend.
Hele auto minitieus langsgelopen op roest of ander schade: vrijwel geen verborgen gebreken gevonden. Hier en daar een plekje, maar niets wat mij deed schrikken. Zeker als je hier soms de verhalen leest en foto's ziet. Het moet gezegd: frank heeft me geen rotzooi verkocht. Het is een prachtwagem. Sterker nog, er waren allerlei dingen gedaan die hij niet wist of niet verteld had (nieuw radiateur, nieuwe stuurbekrachtiging, vrij recente ML behandeling).
Rijden: voldoende, maar niet waanzinnig. Als ik in een benzine auto zit met wat meer Pk's dan merk ik dat die power wel lekker vind. Rij er zo'n 300 km per week mee. Ook piepen de remmen en piept hij iets als ik een flauwe bocht neem. Daar moet ik nog wat mee.
Gevoelswaarde: Enorm! Geweldig! Vorige auto NOOIT (in zes jaar) gewassen. Kon bij wijze van spreken geen MB van een fiat onderscheiden en het interesseerde me ook geen hol. Nu: ik was hem elke week, lig er elk weekend onder, hang op dit forum, geniet van elke kilometer, van het starten, van het zware stationnaire geluid, van het open dakje, van de blikken. Mijn chicka vindt hem ook geweldig en zelfs mijn 2,5 jarige dochter pikt inmiddels elke Mercedes oldtimer onmiddelijk uit een file of parkeerplaats.
Ik ben tevreden. Al ben ik elke dag van de week bang dat er toch iets is, dat hij toch plots uit elkaar valt, dat hij het opeens niet meer zal doen. Gelukkig jeb ik jullie.