MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:55

Ontsteking afdichten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Ontsteking afdichten

Berichtdoor arn » 15 jun 2007, 20:09

Na de hevige regenval en een ritje door een ondergelopen weg (30 cm water!) weigerde mijn 280CE vanmorgen dienst. Na de verdeler droog geblazen te hebben startte hij weer direct. Zijn er manieren om de verdeler vochtvrij te houden? Zodat er geen vocht meer in kan?
arn

Antwoord:Ontsteking afdichten

Berichtdoor superW123 » 15 jun 2007, 22:46

bij mijn 280 zit er over de verdeelkap nog een zwarte kap die ook over de kabels heengaat, perfect waterdicht dus.
zo,n kap zit er ook over de bobine heen.
superW123

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 18 jun 2007, 22:44

heej daar heb ik nog nooit van gehoord... kun je er misschien een foto van maken? heb er wel oren naar... en is het origineel Mercedes?

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor arn » 18 jun 2007, 22:56

Zo'n kap zit er bij mij ook gewoon overheen. De vraag die ik heb gaat meer over de afdichting tussen de twee helften van de verdeler. Zeg maar het "huis" en de verdelerkap. Die zitten op elkaar en sluiten met twee "haken".
Zijn er lezers die extra voorzieningen hebben getroffen voor de isolatie?
arn

Berichtdoor Bemerbenz » 19 jun 2007, 09:56

Tussen de verdelerkap en het huis hoort ook nog een (transparant) plastic afdichtkapje te zitten. Het zit onder de rotor en dicht het huis af.
Bemerbenz

Berichtdoor arn » 27 jun 2007, 22:46

Wel, ik geef ook nog even een update over de stand van zaken. Uiteindelijk was er geen sprake van een vocht probleem. Na kleppen stellen en nieuwe bougies loopt de Benz weer prima, ook bij regen. Starten gaat nu ook op LPG prima. Het was al bekend, maar nogmaals: kleppen stellen is zeer belangrijk!
arn

Keer terug naar Techniek