Het is nu 23 nov 2024, 19:49
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door arn » 15 jun 2007, 20:05
Kan iemand me vertellen wat ik het beste kan doen met zeer lichte roestvorming rondom de rand van het schuifdak. Moet ik de plekjes (laten) bewerken of kan ik beter gelijk de hele rand (laten) aanpakken? Ik ben benieuwd...
-
arn
-
door Rob Holewijn » 16 jun 2007, 16:44
Vraag maar eens aan Job die laat die randen vertinnen, en als dat goed gebeurt komt het ook niet terug.
Het blijft nl. een erg moeilijk punt bij die schuifdaken en vaak zie je het na 1 of 2 jaar al weer een beetje terug komen.
-
Rob Holewijn
-
door Topasbrauner » 16 jun 2007, 16:57
Precies, bij mijn 230.6 worden die randen vertind, en zonder plamuur geschaafd en geschuurd, waarna het gehele dak rodt overgespoten (metallic) voor 150 euro. Ik verwijder zelf het dak en snorren en monteer het weer als het klaar is. Dit alles gebeurt voor 130 euro ex. Hangt er wel vanaf hoe erg de roest is, bij mij is het niet rot, gewoon oppervlakkige roest.
Gr Job
-
Topasbrauner
-
door bluemoon me » 21 jun 2007, 08:17
roestvorming bij het schuifdak heb ik aldus opgelost.
De rubber weggehaald zodat de hele voorkant zichtbaar wordt. De losse roestaanzetting verwijderd en dan twee keer roestomvormer erop. aflakken en klaar is kees.Ik heb gewoon zwarte lak gebruikt. .Het is wel zinvol om de afwatering ook gelijk na te kijken. en eventueel de rubbers en zijmatjes te vervangen.wanneer je de rubber insmeert met vaseline gaat hij er ook weer gemakkelijk erin.
gr Bam ut Limburg.
-
bluemoon me
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur