[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
aankoophulp 300D : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 18:39

aankoophulp 300D

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

aankoophulp 300D

Berichtdoor maarten » 14 jun 2007, 16:11

Beste leden van de w123club,

Ik sta op het punt een W123 300D te kopen. Na de eerste inspectie bleek de auto niet slecht en heb een goed beeld van de auto (in relatie met de vraagprijs). Morgenavond zou ik met Reinout (clublid met 240D) gaan kijken voor laatste oordeel, maar hij bleek ineens te moeten werken.
Is er iemand met ervaring die met mij langs de auto in Rotterdam kan gaan? morgenavond zou ideaal zijn.

Vr. groet,
Maarten

Den Haag
maarten

Antwoord:aankoophulp 300D

Berichtdoor Lode » 14 jun 2007, 21:01

Sorry Maarten. Maar van diesels heb ik echt geen verstand. M'n Benz draait op super en m'n Vespa op zelf gemaakte mengsmering. Ik hoop dat een dieselexpert je kan helpen.
Lode

Berichtdoor Pietje » 14 jun 2007, 21:44

Maarten,

Helaas heb ook ik geen verstand van Diesels. Uiteraard kan ik je wel helpen voor wat betreft de carrosserie enzo.
Echter ik kan niet op deze korte termijn met je mee.
Volgende week ('s avonds?) zou me wel lukken.

Enneehhhhhh alvast welkom in het meest aktieve subclubje van deze site,... de Hofstad(Groep) :woohoo:
Pietje

Berichtdoor Wiebren240D » 14 jun 2007, 23:41

Hallo Maarten

als ik jou was neem de auto mee naar Harry in Westbroek die doet voor 50 euro aankoop keuringen.
maar of dat lukt op deze korte termijn ik weet het niet

en is ook maar net wat de verkoopende partij er van vind als zij het niet willen laat dan de auto maar staan zijn meer te koop hoor

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor maarten » 15 jun 2007, 19:05

Bedankt voor jullie reactie. Ik ben er vandaag langs geweest en heb de lijst met aandachtspunten afgelopen. (kaufberatung & buyers guide) Nu voor de tweede keer viel het toch een beetje tegen en ontdekte meer roest, dat aanvankelijk niet opviel door dikke laag bodemcoating. Nu had ik wel genoeg licht en de auto op oprijsteunen om alles goed te bekijken. Helaas, helaas, want de carosserie/lak (metallic) zag er strak uit (of heel goed overgespoten?), de diesel liep mooi, het interieur was echt goed en kroonkurkvelgen. Maar er was aan de dorpels (vooral bij krikgaten, die waren er deels niet meer) en bij de achter spatbordhoeken gewerkt. gelast of combinatie met plamuur was niet helemaal duidelijk, door de dikke laag steenslagwerende coating. De onderkanten van de deuren waren deels verroest, maar zichtbaar geplamuurd en gespoten. Er zat een roestgat bij een draagarm achter. Het electrische schuifdakje vertoonde ook roest aan de vlakke rand (binnenkant) en bij afwateringsgaten. De bui vanacht bleek ook een goede test, want de vloermat rechtsvoor was doorweekt en de roestpunten op chassisbalken waren nog vochtig (ik vrees vocht van binnenuit). Al met al ben ik misschien te kritisch voor 2200 euro...de wagen zal vast wel 2 apk keuringen meegaan in deze staat en een hoop rijplezier geven.
Oja niet te vergeten: de remmen waren sponzig en piepten, de stuurspeling was net iets teveel en de staat van de brandstofleidingen was twijfelachtig. Er moet een band vervangen worden en als klap op de vuurpijl moest er nog apk gehaald worden (heb wel het todo lijstje van de garage voor apk punten gezien).

Dit is pas de eerste auto die ik heb bezichtigd, dus nog geen man overboord, maar ik vraag me af of je met een budget tot 3000 euro een degelijke W123 diesel kan kopen.

groeten,
Maarten
maarten

Berichtdoor Hans 300 D » 16 jun 2007, 23:33

Marten, er is in verschillende topics over het kopen van een W123 al geschreven dat voor een budget van 3000 euro er eigenlijk geen behoorlijke auto te koop is. Natuurlijk bevestigt de uitzondering de regel.
Reken voor een auto die door de APK moet komen minimaal op 5000 euro, en dan nog zijn er genoeg aandachtspunten die geld kosten. Als je een auto op het oog hebt doe dan bv een aankoopkeuring bij Harrie in Westbroek, dan weet je tenminste de staat van de auto. In de rubriek te koop staan verschillende topics die je zou kunnen lezen.
Verder succes

Hans 300D
Hans 300 D

Berichtdoor klaasyellow » 17 jun 2007, 08:07

dan ben ik die uitzondering, voor 25oo eurie de auto gekocht, apk geen probleem, een keiharde auto.
Alleen het spatbord links moet eraf, en ik heb zelf de schade eraan gereden.
Maar wist ik bij aankoop al dat ik de hele auto gespoten wilde hebben.Voor 3000 eurie een puntgaaf exemplaar is niet te doen.
Voor deze ben ik al twee weken aan het zoeken geweest.
klaasyellow

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto