[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Wat is de W123 rijder van beroep? : Algemene vragen over jouw auto - 5

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 23:35

Wat is de W123 rijder van beroep?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Wat is de W123 rijder van beroep?

Berichtdoor Mano » 25 maart 2007, 12:16

Hoi allemaal,

Ik ben reclasseringswerker en vechtsporttrainer.

www.tenagakembar.nl

Ik vind de W123 is een geweldige wagen, sterk betrouwbaar en mooi vormgegeven! B)
Mano

Berichtdoor Kenny » 13 apr 2007, 19:11

Hallo ik ben Ken 26 jaar jong, heb een vrouw en 2 kinderen (j/m) een husky, 2 witte herders, 3 kippen, 3 konijnen (vorig jaar 5 maarja huskys....) dus vandaar dat ik nu (naar 6 jaar tubben) een W123 300TDT usa heb.

Omdat hele rijtje te bekostigen ben ik van mijn beroep jaja komt ie:

CNC Verspaner (frezen, Draaien)

soms kloot ik nog een beetje bij met mijn band (ben drummer)

Dus als iemand een moeilijk stukje materiaal gedraaid of gefreesd moet hebben klop maar aan!
Kenny

Berichtdoor aernout » 13 apr 2007, 20:29

deze heb ik geloof ik nog niet gelezen:

ik ben huis-verbouw-man-vader, voorheen ben ik 10jr werkzaam geweest als hoofd TD in de telematica (en mijn vrouw werkt bij de thuiszorg).
dat wil zeggen ik zorg voor het kind (over 6 weken kinderen), en ik zorg dat het kind een dak boven het hoofd heeft (letterlijk) en dat het daar ook blijft staan. We hebben een OPKNAP huis namelijk ....

ik ga een W123 rijden (heb hem al wel, maar moet nog even klaar) vanwege de centen in eerste instantie. we hebben nu een VW T4 maar die is voor 10.000km per jaar veeeeeeeeeeeeeeeel te duur voor ons gezinnetje ..... Maar! ik ben ook gek op oude wagens, heb een paar fiatjes en een olle austin en een kreidler florett.
De Benz past prima in het rijtje (iets minder in mn garage).

greetz,

Aernout
aernout

Berichtdoor robbertu123 » 06 mei 2007, 23:49

Ik ben in de zomer busschauffeur en 4 maanden van huis,en deze zomer gaan we weer een nieuwe Mercedes rijden, made in Turkye!

In de winter ben ik manus van alles, bezorg bouwmaterialen,invaller als leraar op school,timmerman,en nog veel meer ,dus werk zat maar het belangerijkste is nog steeds dat ik vader ben voor de kids,en gebruik zoveel mogelijk tijd voor hun!
Vissen skien schaatsen toertjes maken enz <br><br>Bericht gewijzigd door: robbertu123, op: 2007/05/07 00:12

robbertu123

Berichtdoor Gusz » 07 mei 2007, 23:27

Paul, 280TE 1981 als dagelijkse ride, ook een W108 uit 71 en een w109 uit 70. en oja een vw T3 bus voor het halen van onderdelen enzo.. en sinds kort een Ford Falcon V8 Van uit 1965 ... en sinds 11 2007 een 280slc uit 1975, ook een m110 motor..

Fotograaf(mode,reclame) eigenaar van een agentschap voor fotografie en een fotografie-gallery/bookstore in R'Dam noord.

Kan gewoon niet in iets nieuws rijden, maar wil wel een betrouwbaar en stylevol ding. Dus merc. Doe zelf het meeste klussen aan de sterren.
Ga volgende week ( 17mei) weer naar barcelona met de W123, wissel af met de W108(280s, carburateurversie), doe dit 2 keer per jaar.

Bericht gewijzigd door: Gusz, op: 2007/08/09 14:27

Post edited by: Gusz, at: 2007/11/22 22:58
Bijlagen
werk.jpg
werk.jpg (123.49 KiB)
Gusz

Berichtdoor tinusw123 » 08 mei 2007, 19:21

Hoi,

Ik ben dan nog wel geen W123 bestuurder, maar werken doe ik zo af en toe nog wel eens. Ik doe van alles wat, maar voornamelijk toch in de ict sector.
tinusw123

Berichtdoor hovw » 09 mei 2007, 19:15

Hallo, wat ik voor de kost doe, een stukje programmeren en het verkopen, plaatsen en onderhouden van alles dat je bij de tandarts of orthodontist vind. In tegenstelling tot de meeste computer gebruikers werk ik hoofdzakelijk met Apple systemen. Ik ben voor een oude 230 ponton uit 76 gevallen, deze is van een vriend van mij, deze 230 had echter één probleem een lek dak. Maar dat hebben we dicht gekregen. Daarna zelf gaan zoeken naar een 230 en lekker grote compacte auto.
hovw
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230C
Bouwjaar: 1966
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor Kers » 11 mei 2007, 22:13

Hallo,

Ik ben free-lance regisseur, cameraman, video-radacteur voor televisie. En dan voornamelijk mbt sport. Zo maakte ik samenvattingen en filmpjes voor RTL-Sport (Engels voetbal, Wimbledon en Voetbal Insite), ik heb ook studioregie gedaan voor Wimbledon en RTL-Autosport. Nu doe ik veel voor Sport 1 (terwijl ik dit berichtje tik zit ik bij t golf bijvoorbeeld, ik houd dan in de gaten of en hoe de commentatoren het doen :P ). Het leukste is mijn werk voor Raceworld TV (www.raceworld.tv); daar doe ik regie van het EK karten, in Italie, Duitsland, Frankrijk en Portugal. En elke laatste zondag vd maand gaan we naar de Raceway Venray, daar rijden dan de hele dag stockcars rond op een echte, niet al te grote, oval. Daar doe ik dan camera of regie. En daarnaast maak ik ook zelf videoproductie's voor bedrijven al dan niet voor internet.

Ik rijdt nu dus, mede door toedoen van buurman Mercedennis :), in een 300TD uit 1980. Ik wilde graag een station, want tweede kindje, en lekker vaak kamperen enzo... Ik had altijd auto's van een jaar of vier, vij zes oud. Maar ja, want heb je dan voor 5, 6 duizend Euro? Een laguna :unsure: , een mondeo:huh: , een 406:blink:, of dus een 300TD van 27 jaar oud :P

Leuk topic dit.

Grtn
Arjan
Kers

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 14 mei 2007, 22:17

Tijd voor een update: Na jarenlang gevaren te hebben met mijn gezin op een eigen binnenvaartschip van 1300 ton, aan de wal gegaan.Kinderen op internaat beviel ons niet (de kinderen overigens wel!) en mijn vrouw wilde graag weer wat met haar studie doen. Schip verkocht en opgesloten in een huis. Dan gebeurt er wel even wat met je, maar nu na bijna 3 jaar aan de wal begint het te wennen.
Eerst werkzaam geweest als docent aan het Scheepvaart- en Transportcollege, dat was leuk maar ik vond het niet leuk genoeg. Toen terug varen want dat bleef trekken. Ontdekt dat dat niet leuk was zonder gezin aan boord en zonder kleerscheuren weer gestopt. Nu een leuke baan als manager van een branche organisatie van binnenvaartondernemers.
Met één been in de vaart en toch 's avonds thuis. En lekker veel tijd om met de 230TE toeren.

Erik<br><br>Post edited by: Gottlieb u. Karl, at: 2008/12/27 21:34
Gottlieb u. Karl

Berichtdoor klaasyellow » 09 jun 2007, 16:37

Pa was automonteur bij de Lada dus sleutelen zat er al vroeg in, vanaf 14 jaar als beginnend monteur gesleuteld bij een-jawel-lada.dealer die werd daarna Seat dealer dus modernisering.Nam later(20 jaar oud) de zaak waar als de baas op vacantie ging. Daarna MTS autotechniek ook nog gedaan en gewerkt bij Seat, Volkswagen en Mitsubishi.
Huisman Shipyard(hier om de hoek) als monteur boordsystemen en R&D medewerker op de composietenafd.
Daarna als voorman bij Donkervoort(jawel, die) de raceauto frames ontwikkelen.(veel Mig,Tiglaswerk dunne plaat, en het aloude kopersolderen).
Daarna naar Schiphol als eerste technicus bij een bedrijf welke de vliegtuigslepers onderhoudt en verhuurd aan de Klem (en ong 80% van het overige materieel op de luchthaven)
En nu als eerste monteur buitenland(buiten europa) bij een bedrijf welke grondverzetmaterieel verhuurd voor baggeraars etc. Nu dus voornamelijk Bahrein en Qatar maar kan ook Georgie zijn of Angola.
Het project in goeie banen leiden en alles aansturen etc. Je zit nooit stil.
klaasyellow

Berichtdoor keesies240d » 10 jun 2007, 19:08

Ik ben magazijnchef bij een VW-Audi Dealer.
De liefde voor Mercedes-Benz heb ik al van jongs af aan
Mijn vader reed nl. sinds begin jaren zestig al MB.Ook in verschillende W-123.De eerste was een groene '77 200D.
Sinds gisteren (9 juni) rijdt ik in de zelfde kleur W-123 maar wel een 240D

Groetjes van Kees
keesies240d

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 16 jun 2007, 00:54

na diverse werkgevers gehad te hebben op schiphol ben ik momenteel werkzaam bij Martinair afdeling ground- handling oftewel het laden en lossen van vliegtuigen is mijn beroep
Bijlagen
martinair_cargo_mpp.jpg
Adrieaantjuhh

Berichtdoor klaasyellow » 16 jun 2007, 09:49

hee, adrieaantjuh,
Dan zat je naast TCR, m'n vorige werkgever, das leuk!
klaasyellow

Berichtdoor Bogent » 16 jun 2007, 10:33

Ik ben FSE (Fiejd Service Engeneer) in de ICT dat houdt in storingen in computer netwerken oplossen werkplekken instaleren en afbreken storingen in computers verhelpen, thuiswerkplekken instaleren en wat rommellen met software en alles wat daar bij komt.
Momenteel sinds een jaar in de ziektewet met 3 versleten tussenwervels waardoor ik mijn werk niet meer mag doen en aangezien mijn baas geen aangepast werk voor me heeft........
Bogent

Berichtdoor 230E Rauchsilber » 17 jun 2007, 11:33

Ook maar even reageren! Ik bezit een Cosmo Beauty Center, zeg maar groot onderhoud voor Mercedessen maar dan voor gezichten en body's van mannen en vrouwen . Geniet ervan om zelfstandig ondernemen te zijn.

Groetjes Angelique::lol: :woohoo: :silly:<br><br>Bericht gewijzigd door: 230E Rauchsilber, op: 2007/06/17 11:42
230E Rauchsilber

Berichtdoor Hansie » 20 jun 2007, 19:49

Hoi,

Ik ben Hans en momenteel werkzaam bij de Nederlandse Emissieautoriteit. Wij houden ons niet bezig met aandelenemissies maar met CO² en NOx uitstoot conform het Kyoto protocol.
Ik doe dit zelf niet want ik ben slechts de "boekhouder" van dit bedrijf wat een onderdeel is van het ministerie van VROM.
Hansie

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 18 jul 2007, 00:06

Toch maar even een berichtje plaatsen. Ik ben Adriaan Vogelzang, woon in Almelo en ben werkzaam als freelance docent Franse taal en als docent literatuurwetenschap in Twente en omgeving. Jeugdonderwijs heeft me nooit getrokken en ik ben me gaan richten op volwasseneneducatie. Dit bevalt meer dan prima, volwassenen zijn zeer gemotiveerd (dit in tegenstelling tot pubers die "lelijk woord" hebben aan Franse lessen). Momenteel doceer ik aan de Volksuniversiteiten Almelo, Hengelo en Tubbergen. Ook verzorg ik taaltrainingen bij bedrijven, geef ik privelessen, vertaal ik wel eens wat, schrijf ik wel eens een tekstje, kortom vanalles en het verveelt me geen seconde!
Zoals zoveel "Alpha" mensen had ik ook letterlijk twee linkerhanden wat betreft auto's, totdat de Mercedes kwam... Ik begon het spontaan leuk te vinden!! Na verloop van tijd begon ik meer-en-meer dingen uit elkaar te schroeven, meer te lezen en te begrijpen, kortom ik schroom nu werkelijk niet meer voor enige reparatie.

Groeten,

Adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Kasper » 16 aug 2007, 13:01

Hoi,

Ik ben van opleiding scheeps werktuigkundige , ik heb een paar jaar op zee gewerkt , daarna service monteur in grond verzet machines, en via een aantal andere kantoor functies nu Product manager voor LPG en Diesel trucks bij een heftruck fabrikant in Almere.<br><br>Bericht gewijzigd door: Kasper, op: 2007/08/16 13:01
Kasper

Re:Wat is de W123 rijder van beroep?

Berichtdoor mbv12 » 21 aug 2007, 22:22

leerling ondernemer en ik doe er beetje handel in natuurlijke oldtimer mercedesies bij vooral tds

mijn beautie

mbv12

Re:Wat is de W123 rijder van beroep?

Berichtdoor Mathieu300CDT » 28 aug 2007, 00:48

Ik doe op dit moment even helemaal niks behalve sleutelen aan mijn nieuwe aanwinst de W123 300CD turbodiesel, ik ben 15 jaar taxi ondernemer geweest ben daar mee gestopt om wat anders te gaan doen...de liefde voor de W123 is eigenlijk jeugd sentiment ik wou eigenlijk altijd een W126 sd maar die vind ik van binnen zo lelijk en egenlijk wou ik ook geen sedan meer... lang genoeg in gereden! dus nu een coupe uit 1982 als dagelijkse auto.

Groeten,

Mathieu
Mathieu300CDT

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto