[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Injector 230E? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:47

Injector 230E?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Injector 230E?

Berichtdoor Erik » 17 okt 2007, 09:44

Beste Mensen,
Sinds een 1/2 jaar rijden wij inmiddels probleemloos op gas.
Wekelijks rijden we ook op benzine om de normale bloedsomloop van onze auto op gang te houden.
Deze week echter loopt de motor op benzine erg slecht en onregelmatig.
Hij loopt maar op 3 cylinders.
Zou dit een injector kunnen zijn.
Wat ik nu eerst wil proberen is de toevoeging van een reingingsmiddel in de benzine.
Forte' schijn ik daarvoor te moeten hebben.
Zijn er nog Mercedici met soortgelijke ervaringen.
Is dit het probleem, of kan het ook nog wat anders zijn.

Groeten, Erik

Erik

Re:Injector 230E?

Berichtdoor berg144 » 17 okt 2007, 19:05

Ik heb ervaringen met de Porsche 924, dus injectoren ultrasoon laten reinigen, paarden middel nachtje in de rem olie laten staan.

Walter
berg144

Re:Injector 230E?

Berichtdoor Mercedes 230E » 23 okt 2007, 14:22

Dag Erik,

Vorige liep mijn 230E ook op 3 cilinders. Heb alle bougies vervangen, bougieskabels gecontroleerd, rotorkap en ontstekking. Ondanks dat dit in orde was bleef de motor maar op 3 cilinders lopen. Heel irritant vond ik dit.

Er zat maar één ding op en dat is een bezoek aan de garage. Ze gave als eerste diagnose aan dat wellicht een klep verbrand zou zijn in een cilinder en dat de motor daarom op 3 cilinders zou lopen. Om dit zeker te checken hebben ze een compressie-test uitgevoerd. Alle 4 cilinders qua compressie perfect. Na 1 dag kon ik de auto al ophalen en liep de motor perfect op 4 cilinders.

Oorzaak: één verstuiver zat verstop waardoor een cilinder geen/te weinig brandstof kreeg. Alle benzine leiding zijn met luchtdruk schoongeblazen en er is een flesje injectie-cleaner in brandstoftank toegevoegd. Kreeg het advies om regelmatig een flesje injectiecleaner toe te voegen bij een tankbeurt.

Ik hoop dat je probleem inmiddels is opgelost. Zo niet,...probeer datgenen wat ze bij mijn motor ook gedaan hebben.

Groet Tom.
Mercedes 230E
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek