Inderdaad is lassen een kwestie van veel oefenen en uitproberen. Met welke stroomsterkte, draadtoevoer en hoeveelheid gas krijg ik het beste resultaat.
Moeilijkheid van het lassen aan een auto is dat het plaatwerk relatief dun is en door de grote warmte die bij het lassen vrijkomt snel vervormt en dus krom trekt.
Heb dan ook niet de illusie dat je bij het lassen aan autoplaatwerk een mooie "rups" kunt leggen. Het zal toch voornamelijk zoals dirk dat noemt aanpikken cq puntsgewijs lassen zijn.
Ook zul je de las op zichtbare plaatsen altijd moeten nabewerken dmv afslijpen. En daarna volgt nog een bewerking met plamuur om het weer echt strak te krijgen.
Op niet in het zicht zittende plaatsen kan de las na al dan niet afslijpen worden afgedekt met primer en strijkkit.
Dus Emile ik zou zeggen leen dat lasapparaat en ga oefenen op stukjes afvalplaatwerk totdat je het lassen zodanig onder de knie hebt dat je het aandurft om aan de auto te beginnen.
Maar ik ben ook maar een leek op dit gebied die al doende geleerd heeft.
Misschien zijn er onder onze leden proffesionele lassers die nog veel meer en beter tips hebben.
Groeten,
Eric van de Rijnstadgroep<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/06/17 21:36