[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Te weinig PKs bij uitgang parkeergarage? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 20:38

Te weinig PKs bij uitgang parkeergarage?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Te weinig PKs bij uitgang parkeergarage?

Berichtdoor Mercedennys » 18 jun 2007, 12:07

Even vragen naar jullie ervaringen:

Ik werk momenteel in brussel en verblijf in een hotel. Normaal zet ik mijn auto altijd buiten maar kwam laat in de stad dus maar in een parkeergarage in het centrum. Het was een smerige, grauwe garage met steile, nauwe wegen naar de verschillende etages.

De volgende ochtend auto gestart en meerdere rondjes naar beneden om bij de slagboom het kaartje erin te stoppen en vanaf -1 omhoog te rijden naar de buitenwereld. Helaas, mijn 125 paardenkrachten van de 300TD Turbodiesel waren nog niet wakker, ik zette haar nog in zijn L maar ze kwam de heuvel niet op. Ik liet haar iets terugrollen om met aanloopje de garage uit et rijden. Damn, slagboom weer naar beneden... Dus hotel in, motor laten draaien en met extra sleutel aan mijn bos de deuren op slot gezet.
Slagboom werd opengeschroefd en handmatig omhoog gezet. Gelukkig, motor was nu 70 graden dus in zijn L en eruit gereden, Pfffff.

Ok, ze is dan al 584.000km oud maar compressie is nog 26bar.

Wie heeft wel eens dezelfde ervaringen meegemaakt?

Ik was blij uit de garage te zijn....
Mercedennis
Mercedennys

Antwoord:Te weinig PKs bij uitgang parkeergarage?

Berichtdoor MajikSimon » 18 jun 2007, 12:22

ik heb wel soortgelijke dingen meegemaakt met een 200D, halverwege een zeer steile parkeergarage waar ik in mijn 1e versnelling voor mijn gevoel 45 graden omhoog rij stopt de auto voor me doodleuk, waardoor ik op het meest steile deel moet stoppen...

achter je kruipt alweer een peugeot 205je omhoog, dus je mag niet afzakken bij het opnieuw optrekken..
Echt ontzettend niet leuk allemaal.

Dat lag natuurlijk ook aan die 60 pk voor 1400 kg. Maar bij jou kan het ook aan de automaatbak liggen..
Als je de kickdown gebruikt schakelt hij naar de laagste versnelling ( ipv de 2e waarin hij normaal zit) maar goed bij L gaat hij niet hoger dan zijn 2e...

Alleen ik denk dat alleen bij kickdown de 1e wordt aangesproken... koud aftrappen dus (voor je gevoel)

ikzelf vermijd die garages inmiddels maar, maarik snap dat dat niet altijd kan..
MajikSimon

Berichtdoor Govert » 18 jun 2007, 12:24

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/23 13:00
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Topasbrauner » 18 jun 2007, 16:16

Tja Dennis, dit lijkt me idd meer in je automaat te zitten. Trekt ie zoals Govert zegt wel in 1 op, bij plankgas? Mijn eerste motor, een 55 pk trekstart met minder dan 15 bar compressie reed zelfs in koude toestand zo parkeergarages uit. Idd koppeling goed gebruiken, maar ja dat kun jij niet met je automaat...
Topasbrauner

Berichtdoor klaasyellow » 18 jun 2007, 16:23

oliepeil in de automaakbak voldoende?
Misschien bakfilter verstopt?
Zou eerst het peil controleren, of anders de olie en het filter vervangen.
Blijft de storing zich voordoen is het goed mogelijk dat de bak versleten is.
Het is een idee, maar zou dit eerst eens proberen.
trekt de auto op een vlakke weg wel voldoende?
Als je dan de kickdown intrapt??
klaasyellow

Berichtdoor 2m1300TDT » 18 jun 2007, 16:36

ik heb ook zo'n automaat met turbo (die komt voelbaar bij 2500 toeren in) maar pas 175.000km, die klimt prima wordt wel lekker warm :evil: :evil: :pinch:
maar dat was de thermostaat
klinkt alsof je bak niet goed meer is
doet je kickdown wat? ook bergop?
<br><br>Bericht gewijzigd door: 2m1300tdt, op: 2007/06/18 16:37

2m1300TDT

Berichtdoor Mercedennys » 18 jun 2007, 23:17

Heren,

Dank voor alle reply's. Sja, motor is nog koud en vanaf 0km/uur vanaf de slagboom klikt er nog weinig onder het gaspedaal qua kickdown...

Zoals gezegd, als ie warm is rijd ze als de brandweer en doet de kickdown het ook prima tot 120km/u (het laatste streepje dus).

Hm, ik denk dat ik maar minder in parkeer garages moet overnachten...

groets,
Mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor Weizengelb » 19 jun 2007, 10:47

in de L rijdt een automaat in de 1e versnelling weg zonder kickdown.

Groeten,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto