[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Raar geluid bij het sturen als motor koud is..... : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:41

Raar geluid bij het sturen als motor koud is.....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Raar geluid bij het sturen als motor koud is.....

Berichtdoor timer » 25 okt 2007, 18:51

Beste mensen,

Als ik 's morgens nu het iets kouder is mijn motor start, hoor ik bij het sturen een raar piepend geluid.
Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen?
timer

Re:Raar geluid bij het sturen als motor koud is.....

Berichtdoor Wiebren240D » 25 okt 2007, 19:06

Hallo Timer

je hebt zeker stuurbekrachtiging op je auto anders zou ik het niet weeten waar dat geluid vandaan komt.

of er zit te weinig olie in het systeem of de aandrijf snaar staat ietsje te slap.

1 kontroleer de olie dat potje zit bovenop de pomp zit een mooi rond deksel op is met 1 vleugel moer los te draaien en staat de olie tot aan 1cm onder de rand is het goed zo niet iets bij vullen wel met rode ATF olie het zelfde als is de versnellingsbak of automaat bak is het zelfde

of de aandrijf snaar staat te slap kan ook die moet echt goed strak staan zitten een aantal bouten en moeren op die pomp los draaien en dan met 1 bout op stellen zie je wel zitten is een M8 bout ringsleutel 13mm die draai je gewoon in gaat de snaar van zelf strakker staan

hier heb je hoop ik wel wat aan de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek