[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Open dak stuikt : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:28

Open dak stuikt

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Open dak stuikt

Berichtdoor Jeroen » 25 jun 2007, 10:24

Ik heb een 200 sedan met handmatig bediend open dak.

Dit weekend kreeg ik in ene het dak niet meer dicht.
Bleef stuiken met zo'n 10 centimeter opening.

Na eindeloos pielen toch weer dicht gekregen. Ik heb eindeloos zitten zoeken en kijken waar ie nou op vast liep. Was alsof ie echt ergens tegen aan zat. Maar niets te zien.

Iemand enig idee, voordat ik het hele dak eruit haal?

Jeroen<br><br>Bericht gewijzigd door: jurgen, op: 2007/06/25 12:32
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:Open dak stuikt

Berichtdoor 2m1300TDT » 25 jun 2007, 12:57

heb je misschien een klein steentje in de goot gekregen? Toen ik mijn daksnorren verving de hele boel goed schoongemaakt en kwam ook een klein steentje tegen, mijn dak ging daarna makkelijker dicht.
Maar het smeren zal ook geholpen hebben.

Probeer anders eens met perslucht te blazen.
Als je stoffen bekleding hebt, afdekken! er kan een hoop rottende bladeren in zitten.
Het dak eruit is niet moeilijk.
2m1300TDT

Berichtdoor bluemoon me » 25 jun 2007, 20:34

inderdaad kijken of je dakgeleiders nog goed zijn en anders deze vervangen. De geleiders insmeren met zuurvrije vaseline.<br><br>Bericht gewijzigd door: bluemoon me, op: 2007/06/25 20:35
bluemoon me

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 25 jun 2007, 21:44

gewoon even het dak er uit halen. is een fluitje van een cent. kijk maar bij de projecten. daar heb ik een reportage gemaakt. zorg wel dat je een tweede man / vrouw hebt. het dak is namelijk onhandig lomp met demonteren.

smeer idd even de geleiders in met zuurvrije vaseline dan schuift het een stuk makkelijker

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Jeroen » 26 jun 2007, 10:25

Bedankt voor de reacties.

Ga dit weekend maar eens aan de gang om het dak eruit te halen. Hoop wel op mooi weer, want ik moet het gewoon bij mij voor op de stoep doen.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek