[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Tip voor Dieselaars : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 02:10

Tip voor Dieselaars

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Tip voor Dieselaars

Berichtdoor Mercedes W123D » 21 jun 2007, 11:16

Gisteren nieuwe kabel van de stationairschroef (compleet) vervangen. Ik had dinsdag de oude er eerst uitgehaald en meegenomen naar de MB garage om een nieuwe te bestellen. Bij het zoeken via het chassisnr. hadden wij de kueze uit twee stuks, een van 100 cm lang en een van 108 cm lang. De oude was 100cm lang dus die besteld. Woensdag de kabel opgehaald en even monteren sh..t te kort, dus de oude was ook verkeerd.
Ik dacht even naar de fietsenmaker kijken of die een langere binnenkabel had en ja hoor een binnenkabel voor de derailleur die paste. Bij montage bleek de buitenkabel net lang genoeg te zijn. Dus als de binnenkabel weer stuk is niet naar de garage of iets dergelijks maar naar de fietsenmaker dan ben je klaar voor 2,5 euri.
Mercedes W123D
 


Antwoord:Tip voor Dieselaars

Berichtdoor janbenz1 » 23 jun 2007, 01:01

Tige Tank.B)

Jij wordt genomineerd voor de gouden pluim.:P :P

Maar wel handig die tip, en dat scheelt weer in den portemonnees.

bedankt.

Groet Jan.
janbenz1
 


Antwoord:Tip voor Dieselaars

Berichtdoor Gerrie Diesel » 25 jun 2007, 19:37

Toevallig sneuvelde ook mijn kabeltje, tijdelijk even verlengd met een stukje koperdraad en een kroonsteentje (ik blijf een elektriker). Dus van de week ga ik dan bij de fietsenmaker een kabeltje halen, maar eh ... hoe (de)monteer ik de kabel bij de knop? Moet dat vanonder uit het dashboard of kan het op een andere manier.

Alvast bedankt.

Gerrie Diesel
Gerrie Diesel
 


Antwoord:Tip voor Dieselaars

Berichtdoor Govert » 25 jun 2007, 21:17

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/01 13:06
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Tip voor Dieselaars

Berichtdoor Semrick » 25 jun 2007, 21:40

Kijk dat zijn tips waar we wat aan hebben.
Dat wist ik dus ook niet.
Ik vond al wel dat hij af en toe wat zwaar draaide:blush:
Weet jij dan toevallig ook of het bezwaarlijk is om met een naar links gedraaide knop te brlijven rijden als de motor warm is.

Groeten,

Eric van de <br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/06/25 21:41
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Tip voor Dieselaars

Berichtdoor Govert » 25 jun 2007, 21:50

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/01 13:10
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Tip voor Dieselaars

Berichtdoor Mercedes W123D » 27 jun 2007, 14:04

Hallo Gerry Diesel, om het betreffende kabeltje te vernieuwen moet je het onderste gedeelte van het daschbord bij het struur los halen. Hiervoor moet je drie parkers bij het stuur en een bij het handvat waarmee je de moterkap kunt openen los halen. De draaiknop kun je er vanaf trekken, (kan moeilijk gaan) dan draai je de vergroomde ring los en je kunt dan de schakelaar uit het daschbord halen. Dan moet een plaatje uit de schakelaar halen, gaat ook vrij moeilijk. Als je dit er uit hebt zie je de kabel met het knopje zitten. Bij het vernieuwen wel op letten dat het schuifje wat in de schakelaar zit beneden zit.

Wat Govert70227 schrijft over het verbruik gelt volgens mijn bescheiden mening alleen als je veel aan de verkeerslichten staat.:whistle:
Mercedes W123D
 


Antwoord:Tip voor Dieselaars

Berichtdoor Govert » 27 jun 2007, 14:31

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/01 13:11
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Tip voor Dieselaars

Berichtdoor Mercedes W123D » 27 jun 2007, 16:20

Bedankt voor de tip Govert70227 zal moeilijk worden heb geen toerenteller, maar ik denk dat hij niet te hard loopt aangezien bij het geheel naar links draaien van de knop hij niet veel hoger in de toeren komt.
Mercedes W123D
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron