[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
distibutieketting : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 16:49

distibutieketting

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

distibutieketting

Berichtdoor yankjr » 31 okt 2007, 18:59

hoi all

mijn 280E heeft nu 115000 km op zijn geweten ik vraag me af waneer de distributieketting vervangen moet worden?
Kan iemand mij dit even verklappen?

groet Yank
yankjr

Re:distibutieketting

Berichtdoor Wiebren240D » 31 okt 2007, 19:34

Hallo yankjr

welkom hier.

ja 115000 KM is niet veel voor een M110 moter maar jij weet niet hoe er mee gereeden is.

wie heeft die km ermee gereden een jonge man of een ouder iemand daar zit wel verschil in maar over het algemeen is de distributie ketting sterk daar hoef je je geen zorgen om te maaken uitzonderingen daar gelaten.

maar mijn vader en ik hadden vroeger een taxi bedrijf dat waren dan wel diesels en daar kwam bij een komplete revisie een geheel nieuwe distriebutie in dus ketting een tandwielen vernieuwen en dat gebeurde bij een km stand van 4 ton.

hier heb je denk ik wel wat aan.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re:distibutieketting

Berichtdoor Bogent » 31 okt 2007, 19:35

Dit heb ik op van een database gehaald:

Zusatz: Die Steuerketten der Dieselmotoren und des M110 (also 280er Coupe und Limo) sind Duplex-Rollenketten und erheblich robuster. In der Regel brauchen die Ketten während der Gesamtlaufzeit des Fahrzeuges nicht gewechselt zu werden. Dennoch können Kettenschäden auftreten, die sich aber im Allgemeinen vorher durch laute Kettengeräusche ankündigen. Man sollte bei jeder Kontrolle des Ventilspiels, wenn der Deckel schonmal runter ist auch die Kette und den Kettenspanner prüfen. Die Längung ist hier Maßstabgebend. Wenn sich die Steuerkette einige Millimeter nach oben von Kettenrad abheben läßt und scheinbar nicht mehr auf das Rad passt, sollte auch hier der Wechsel vorgenommen werden.

http://forumw123de.h1168362.serverkompe ... /index.php? edited by: bogent, at: 2007/10/31 18:37
Bogent

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto