MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 21:40

Deur probleempje

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Deur probleempje

Berichtdoor bertkrijgsman » 30 jun 2007, 20:56

Vanmiddag mijn binnenzijde v/d deur aan passagierzijde verwijderd ivm het vast zetten van mijn handvat wat los was gaan zitten er was een schroef los gegaan. Echter meteen de binnenzijde v/d deur geinspecteerd er bleken 3 afwateringsgaten dicht te zitten vanwege het vuil in de deur, hierdoor ook roest aan binnenzijde onder afdichtingsrubber van de deur. Vervolgens naar wasstraat gegaan en binnenzijde v/d deur in gespoten met velgenreiniger en hierna afgepoeld met HD-water alles was brandschoon geworden, nu wil ik als de deur opgedroogd is deze behandelen met dat Fertan spul waar ik over lees is dit ook in spray verkrijgbaar en is het hetzelfde als Hamerite?
Oh ja nu mijn deurpaneel aan de binnenzijde eruit ligt gaat de deur niet meer van binnen open is dit normaal of niet? nu moet ik het raam naar beneden doen en van buiten openen het is wel een Coupe maar geen zin om Dukes of Hazzards te spelen.

Bert
bertkrijgsman

Antwoord:Deur probleempje

Berichtdoor Pietje » 30 jun 2007, 23:47

Zit de verbinding tussen je deuropener binnen en het slot nog wel op zijn plaats?

Met sleutel openen lukt wel of nog alleen door het trekken aan de handgreep?
Als je met de sleutel ook niet kan openen zou het vacuumslangetje los zitten.<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/30 23:50
Pietje

Berichtdoor bertkrijgsman » 01 jul 2007, 11:50

van buiten kant gaat hij gewoon open hoor zonder sleutel maar van binnen niet terwijl ik alleen maar het binnenpaneel verwijdert heb, misschien als paneel teruggeplaatst word werkt het weer maar dat weet ik niet.

bert
bertkrijgsman

Berichtdoor bertkrijgsman » 01 jul 2007, 13:40

Nou gevonden hoor bij het mechanisme binnen in de deur werd een overbrengingsstrip niet meegenomen dit is opgelost en werkt nu weer goed, wel een lastige plek om bij te komen.

Bert
bertkrijgsman

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur