[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
motor loopt door : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 16:23

motor loopt door

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

motor loopt door

Berichtdoor jermi » 03 jul 2007, 22:58

Besete mensen bij mijn diesel heb ik een vreemde ervaring opgedaan.
Ik heb die laten lopen om CC uit te proberen toen heb ik sleutel terug gedraaid maar MOTOR BLEEF LOPEN. Ik wist niet wat mij overkwam. Want hoe moest ik diesel motor stoppen. Bovendien is die automaat.
Dus ik kon geen bugiekabels uittrekken om te stoppen (het is een Diesel) ik konniet stoppem met koppeling en remmen (het is een automaat).
kortom heb ik dieseltoevoer slang ontkoppeld . toen na minuut of 10 is die gestopt.
Wat kan de oorzaak zijn?
Ik durf de motor niet opnieuw te starten want hoe moet ik die stoppen?

Heeft iemand ervaring hiermee?
jermi

Antwoord:motor loopt door

Berichtdoor Govert » 03 jul 2007, 23:02

Nog sneller gaat de stopknop op de brandstofpomp te gebruiken (die is er voor als de motor niet uit wil met de sleutel) of de luchtinlaat afsluiten.

De vacuumpot bovenop de dieselpomp is lek, of er is ergens anders een vacuumlek.

Zie hier: http://home.planet.nl/~gms2/handleiding ... ina61.html
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jermi » 03 jul 2007, 23:09

Dank je

heb geprobeerd ging niet af.

maar welke wakuum probleem
vorheen ging het goed.
jermi

Berichtdoor Govert » 03 jul 2007, 23:17

Als je de sleutel in de 0-stand zet, wordt er een vacuumpompje bediend op de dieselpomp. Die kan je herkennen aan de dunne vacuumleiding die er naar toe loopt. Dat pompje wil nog wel eens verslijten of lek raken en dan gaat de motor niet meer uit. Voor dat geval zit er een soort heveltje waarop "stop" staat (soms niet meer leesbaar door aanslag). Dat kan je gebruiken om de motor te stoppen. Zoals gezegd, kan je ook iets voor de ingang van het luchtfilter houden, dan houdt de motor er ook snel mee op.

Naast een lekke vacuumpot op de brandstofpomp kan er ook elders in het vacuumsysteem een lek zijn. Als je dan de sleutel in de 0-stand zet, kan er door de lekkage onvoldoende vacuum worden opgebouwd om de pomp op de dieselpomp te bedienen. Gevolg is dat de motor blijft lopen. Die lekkage kan "overal" zitten, maar je merkt het meestal omdat er dan iets niet werkt: de centrale vergrendeling, de stoelvergrendeling of de koplamphoogteinstelling bijvoorbeeld.

Ik zou beginnen met die vacuumpomp op de dieselpomp.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor jermi » 03 jul 2007, 23:39

thnkx
ga ik proberen
heb wel geprobeerd evt luchttoevoer in luchtfilter tegen te houden maar die zoog met zo een krcht dat ik niet meetr tegen kon houden.
Maar het vakuum lijkt mij best kunnen.
Er zijn zo veel vakuumslangen .
Had misschien iemand schema of fotos van die vakuum leidingen......?
jermi

Berichtdoor Reinout » 04 jul 2007, 10:27

Jep,

Hier is een schema, sterkte ermee!
Mvg,

Reinout
Reinout

Berichtdoor Mercedes W123D » 04 jul 2007, 10:44

Hoi Reinout deze site werkt helaas niet.:ohmy:<br><br>Bericht gewijzigd door: Mercedes W123D, op: 2007/07/04 10:45
Mercedes W123D

Berichtdoor Wiebren240D » 04 jul 2007, 18:38

Hallo Jermi

ja de moter gaat niet meer uit heb ik ook gehad meestal is het vacuum potje stuk er zijn 2 soorten vacuum potjes die op de MRSF pompen en die op de MW pompen op de MRSF pompen zitten boven op de brandstof popmp zelf als het een oude is dan is die meestal nog van ijzer en op de MW pompen zit op de achterkant van de brandstof pomp van vooren af gezien dan maar aan allebei de vacuum potjes zit een dun slangetje nu kun je 1 ding doen om te zien of het idd het vacuum potje is je pakt dat dunne vacuum slangetje en zet die recht streeks op die dikke vacuum slang die van de vacuum pomp naar je rembekrachtiging loopt ja start dan de moter hij start maar moet dan ook gelijk afslaan dan is het vacuum potje goed als de moter blijft loopen dan is het vacuum potje stuk.

gewoon de gooie bij de dealer haalen en klaar is het

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor Reinout » 05 jul 2007, 10:29

Ben helaas niet zo goed in uploaden, hier komt poging twee.
Reinout

Berichtdoor Reinout » 05 jul 2007, 10:30

Okay, als je je email adres geeft mail ik het wel even, dit gaat zo niet werken.
Mvg

Reinout
Reinout

Berichtdoor Pieter » 05 jul 2007, 14:52

Reinout! is je Benz nog in leven?

sorry, was ff off topic
Pieter

Berichtdoor Mr.W123 » 30 jul 2007, 00:03

Reinout,

Zou je mij dat bestandje over de vacuumtechniek ook willen mailen?? Ik heb nl. precies hetzelfde probleem als Jermi.

rene@vanmook.net
Rene
Mr.W123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1985

Re:motor loopt door

Berichtdoor RobertK » 04 okt 2007, 11:19

Ik heb hetzelfde probleem. De motor blijft doorlopen en wil alleen afslaan als ik een dot gas geef (de sleutel is dan al uit het contact). Ook de centrale vergrendeling werkt niet meer naar behoren, dus het moet wel iets met het vacuumsysteem te maken hebben. Wie wil mij het documentje over de vacuumtechniek even doorsturen? De linkjes in dit topic werken niet
:-(
RobertK

Berichtdoor jermi » 10 okt 2007, 21:11

mij mail is
jermi@mail.ru
jermi

Berichtdoor eskobar » 11 jan 2008, 22:43

heeft iemand dat document ook klaar liggen voor mij, ik kan 'm niet openen mijn email is eskobarnas@hotmail.com ik hoop dat iemand het mijn kan opsturen. mvgrt nas
eskobar

Berichtdoor tosh2000 » 15 feb 2008, 15:35

zou ook graag dat bestand willen, zelfde probleem!
tosh2000

Berichtdoor tosh2000 » 15 feb 2008, 15:36

tosh2000

Re:Antwoord:motor loopt door

Berichtdoor tosh2000 » 15 feb 2008, 15:38

zou dat bestand ook graag willen, heb namelijk hetzelfde probleem, alvast bedankt, pieter
email: pieter_buijs@hotmail.com
tosh2000

Re:Antwoord:motor loopt door

Berichtdoor Wiebren240D » 15 feb 2008, 19:57

Hallo tosh2000

ik denk morgen even in Pijnacker kijken krijg je vast en zeker de gooie tekst en uitleg van hoe het vacuum systeem werkt

groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor HuGoBoSs » 15 feb 2008, 20:36