door 250petrolgrun » 04 jul 2007, 22:29
Hallo W123 vrienden,:)
Ik ben mee gevraagd voor een aankoop advies door een collega voor een, W108 280S
chassis nr: 10801810-070185
opties: 248, 427 en 503
Lak: 040 G
Bij aankomst mijn collega trots en blij wachtende bij de W108, waar hij helemaal verliefd op stond te zijn.
Ik opende de motorkap en hij zei gelijk, en? en? wat vind je er van? Wat is mooi he? Ik antwoorde: nog een 1/2 uurtje wachten en je krijgt antwoord. Dat vond hij niet zo leuk want, hij dacht een goede vondst te hebben gedaan en hem nog lang het antwoord schuldig blijven deed 'm pijn.
Op het eerste oog een leuke wagen maar, zo als zo vaak heeft hier de roestduivel zich ook goed geïntergreerd.
Het electrisch schuifdak lag in een bad van roestkruimels maar het werkte wel.
De deuren op de bekende plekken.
Bodem achter en voor de bestuurders stoel vochtig en roest( verder niet naar de bodem geken)
Alle deurrubbers in staat van ontbinding.
Zebrano houten sierlijsten laten hier en daar los
Wielkasten achter zijn rot.
Radiateurdop ontbrak.
En nog veel meer dingen dus enz enz enz.....veel mankementen
De wagen was in 2001 gerestaureerd en had toen een taxatie waarde van F 25.000,- Gulden.
De vraagprijs nu is € 5.500,-
De W108 280S heeft sinds 2003 niet meer gereden en
buiten gestaan.
Dit is echt zonde van deze W108 het heeft 'm geen goed gedaan. De motor sloeg meteen aan en liep als een zonnetje. Dit neemt niet weg dat hij aandacht en onderhoud nodig heeft.
Verder speling op het cardan bij aangrijpen koppeling.
De onderkant heb ik niet kunnen zien maar ik verwacht daar wel enig las werk. Ik heb het niet kunnen constateren maar, ik verwacht bij zo'n lange stilstand buiten dat, er een totale remrevisie nodig is en wiellagers.
Ik zal wat foto's plaatsen, als iemand zit te springen op een restauratie project waar zomaar € 7.000,- in gaat zitten, kan hij met mij contact op nemen en zal je in contact brengen met de eigenaar.
Mijn collega heeft niet het budget en de tijd om deze wagen op te knappen. Mede doordat hij ook niet kan sleutelen en alles zal moeten uitbesteden. Daarom heb ik hem dus het advies gegeven om de W08 te laten voor wat hij is.
Kenteken 35-63-PG
Voertuigsoort Personenauto
Merk MERCEDES-BENZ
Kleur(en) Groen
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
Aantal cilinders 6
Massa leeg voertuig 1.568 kg
Datum eerste afgifte Nederland 08-10-1970
Datum eerste toelating 08-10-1970
Datum aanvang tenaamstelling 25-05-2004
Vervaldatum APK 28-08-2003