[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Bougies vervangen? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:31

Bougies vervangen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Bougies vervangen?

Berichtdoor Alex » 04 jul 2007, 21:13

Nou, kan iemand mij vertellen wanneer je een bougie moet vervangen? Kort geleden bougies gezien die waren vervangen, maar zagen mijns inzien er nog goed uit en moesten toch worden verwisseld.

In de tijd van mijn Puch krapte we onze bougie schoon en keken we of de afstand voor de vonk goed was, iets wat we gewoon maar probeerde. Zetten de boel weer in elkaar en gassen...

Maar hoe doen we dat nu met mijn MB200 op LPG?

Alex
Alex

Antwoord:Bougies vervangen?

Berichtdoor Wiebren240D » 04 jul 2007, 21:48

Hallo Alex

ja bougies vervangen hoort om de 10000km maar er zijn er ook die er 15000 mee doen ik heb zelf ook een benzine gehad ik haalde ze er even uit en pakte dan een voeler maat tikte ik ze weer op 0,6 mm dan gingen de bougies weer een paar duizend km mee maar als je er nieuwe in zet merk je dat gelijk dat is een ding wat zeker is de moter start veel beter en de verbranding is beter kort om ze schrijven niet voor niks voor om de zoveel km bougies vervangen en wat kost dat nou 4 bougies ga toch niet op bezuinigen

moet je een Alfa Romeo koopen ben je jarig van de week iemand hier op de buurt had zo een twinspark had ik nog nooit gezien 2 bougies per cylinder dus 8 bougies 1 kleine en 1 grote per cylinder kosten wat denk je 160 euro daar werd ik niet vrolijk van en bij zo een auto moet het echt om de 10000 km

ik hou het maar mooi bij mijn oud dieseltje rijdt mij mooi genoeg

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Citrobenz » 04 jul 2007, 22:02

Voor die prijs zullen het waarschijnlijk longlive bougie's geweest zijn.
Dat zijn dan bougies die zo'n 60.000km mee gaan.

En ja ook voor een bougie geld, kijk goed wat voor bougie er in moet/mag.
Een verkeerde bougie kan veel schade veroorzaken.

groet
Henk
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Alex » 04 jul 2007, 22:22

Mooi man, bedankt voor de reactie's.

Nu zat de eerste bomvast. Je kent dat wel, die knak van wielbouten. Nou dat was wel even schrikken. Niks stuk, kan blijkbaar niet anders. Voor de volgende drie ga ik wat kruipolie gebruiken.

Niet geweten dat je bougies zo regelmatig moet vervangen. Dat is voor mij wel een prima tip, slijtage merk je bijna niet, omdat het langzamerhand gebeurd.

Vier bougies: 17 euro, betaalbaar, of niet soms?

Bericht gewijzigd door: Alex, op: 2007/07/04 22:23<br><br>Bericht gewijzigd door: Alex, op: 2007/07/04 22:24
Alex

Berichtdoor Lode » 04 jul 2007, 22:33

Die Alfa twin spark bougies kosten idd de hoofdprijs. Ik heb er zoeentje gehad (een 156) en op een gegeven moment wilde de leasemaatschappij alles doen behalve de bougies vervangen. Dus dat is sowieso een tip. Kijk uit met het kopen van moderne leasebakken. De leasemaatschappijen doen niet al het onderhoud zoals voorgeschreven.
Lode

Berichtdoor Alex » 05 jul 2007, 16:54

Als ik dat zo lees, is het waarschijnlijk niet verkeerd om een keer per jaar ook de bougies te vervangen.

Het viel vanmorgen nog mee met het losdraaien.
Mijn bougies zijn van die dunne conische, wel oppassen dus met het losdraaien, iets te scheef en het keramiek breekt. Nouja, dat gebeurde gelukkig niet.

:pinch: ;)
Alex

Berichtdoor Citrobenz » 05 jul 2007, 19:52

Je moet er op letten dat je die conische bougies niet te vast zet.
Ze moeten met een speciale sleutel vastgezet worden.

Als je dat doet is er niks aan de hand.

succes
Henk
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976