door Bing17 » 13 jul 2007, 00:01
Ik zat zo te lezen hier, en als citrofiel pur-sang kan ik toch niet niet achter blijven om even wat te posten hier.
Het valt mij op dat het een topic is over klassieker liefhebbers, en dat het strand op citrofielen en benzovielen, of er verder geen klassiekers gebouwd zijn.
Ik heb sinds een week mijn eerste W123, na 80 jaar citrofilie in de familie een niet echt welkome verassing.
Na twee generaties wilde ik wel eens wat anders, ik was de rouwranden ondertussen wel beu, en mijn vriendin wilde dat ik wat tijd doorbracht met de kleine.
Lang gezeur, weer zo'n ouwe bak, 6000 euro is echt te duur, Wat moet je nou met zo'n turken bak?
Ik weet het nog steeds niet, wel ben ik erachter gekomen, dat die Mercedes gewoon een ver-doorontwikkelde auto is, met genoeg plek om ergens bij te komen, als je is wat moet maken.
Als je een Mercedes hebt met elektrische ramen of dak, dat ze het gewoon doen na 30 jaar. Hydaulische achtervering, doet het.
Ruitenwisser+pisser, doet het ook nog.
C-v, doet het ook nog wel s.
Alles op 1 sleutel, is ook binnen een dag te fixen.
Mijn 240TD is alles behalve perfect, maar alles wat erop zit werkt volgens mij, hij rookt alleen wat, mwahhh, ik draai dit blok wel op met frietvet, en dan zie ik wel. Onderdelen zijn vrij makkelijk en goedkoop aan te komen, je kan er gewoon een ander blok inhangen, desnoods benzine.
Bij citroen bouwen ze gewoon een andere auto met dezelfde problemen, over een jaar of 15 wil ik best zo'n c6, waaraan alles al 3 keer is vervangen, kwa rijgedrag en uitstraling en gevoel kan daar geen Mercedes aan tippen.
Een Mercedes doet gewoon wat ie moet doen, en een citroen heeft daar geen last van, karakter noemen ze dat.
Ik heb een ds, een hy, een eend, een dyane, een gs, een visa en een xm gehad, met veel plezier gereden, en nog steeds, en als het allemaal werkt, rijd het formidabel.
En volgens mij is het ook allemaal een beetje jaloezie, ik heb tenslotte wel een Mercedes.
Komend jaar blijven de rauwranden wel denk ik, het is tenslotte een klassieker met bijbehorende problemen.