[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Aan de (Aspirant) PPO-ers: Bezoek aan Elsbett : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:29

Aan de (Aspirant) PPO-ers: Bezoek aan Elsbett

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Aan de (Aspirant) PPO-ers: Bezoek aan Elsbett

Berichtdoor Harrie » 16 maart 2006, 21:19

16 maa 2006

VAN GEEL: VERPLICHT 5,75% BIOBRANDSTOFFEN IN 2010

In 2010 moet minimaal 5,75% van de benzine en diesel uit biobrandstoffen bestaan. Het kabinet wil ook extra eisen stellen aan de duurzaamheid van biobrandstoffen. Voor innovatie is 60 miljoen euro gereserveerd.

Dit staat in de Beleidsbrief biobrandstoffen. Staatssecretaris Van Geel (VROM) heeft deze mede namens minister Brinkhorst (EZ) aan de Tweede Kamer gestuurd.

Biobrandstoffen zijn alle brandstoffen van biologische oorsprong. Voorbeelden zijn bio-ethanol (van suikerbieten) voor benzineauto's en biodiesel (koolzaadolie) voor dieselauto's.

De staatssecretaris wil dat leveranciers van benzine en diesel voor het wegverkeer, meer biobrandstoffen gaan leveren. Vanaf 2007 moet 2% van de benzine en diesel die zij op de Nederlandse markt brengen, bestaan uit biobrandstoffen. In 2010 moet dit 5,75% zijn.

2006 is een overgangsjaar. Het kabinet stimuleert dan via de belastingen dat fossiele brandstoffen met 2% biobrandstoffen worden bijgemengd.

Klimaat
Door het verplichte aandeel van 5,75% biobrandstoffen, daalt de uitstoot van broeikasgassen uit het verkeer met 1,4 Mton. Het verkeer helpt zo in belangrijke mate de broeikasgassen terug te dringen.

Nederland is niet het enige Europese land dat biobrandstoffen verplicht gaat stellen. Ook Oostenrijk, Slovenië, Zweden en Litouwen hebben zo'n verplichting.

Duurzaamheid
Van Geel overweegt biobrandstoffen die niet voldoen aan minimale duurzaamheidseisen, niet mee te tellen voor het verplichte percentage biobrandstoffen. Dat geldt dan bijvoorbeeld voor biobrandstoffen die grootschalige ontbossing veroorzaken.

De staatssecretaris wil daarnaast aanvullende eisen stellen aan de duurzaamheid, bijvoorbeeld over biodiversiteit en kinderarbeid. Hiervoor wil hij certificaten ontwikkelen.

Innovatie
Het kabinet reserveert 60 miljoen euro voor de periode 2006-2010 om de ontwikkeling van innovatieve biobrandstoffen te stimuleren. Criteria voor de projecten zijn een zo groot mogelijke vermindering van CO2-uitstoot en de overlevingskansen op de markt.

Beleid
Het kabinet wil met het beleid voor biobrandstoffen de uitstoot van broeikasgassen verminderen, economische kansen creëren en de afhankelijkheid van olieproducerende landen verminderen.

Om de uitstoot op langere termijn terug te dringen, besteedt Van Geel ook aandacht aan:

schone en meer klimaatneutrale brandstoffen, zoals waterstof;
schone en efficiënte voertuigen door bijvoorbeeld hybride elektrische aandrijving, brandstofcellen en gewichtsbesparing;
efficiënter gebruik van voertuigen door bijvoorbeeld een betere doorstroming van het verkeer en intelligente verkeerssystemen.
Bron:
Persbericht ministerie van VROM

Eerdere berichten:
31 okt 2005
'Nederland haalt Kyoto-doelstelling'

Meer informatie:
Dossier biobrandstoffen (VROM)
Harrie

Berichtdoor w201190mercedes » 28 maart 2006, 08:46

is het ook mogenlijk dat ik dan mee kan?

jean-louis stolk
w201190mercedes

Berichtdoor Wiebren240D » 13 jul 2007, 22:06

Hallo Jurgen

er is al weer een hele tijd voorbij gegaan komt het er nog wel van dat bezoekje.

ik heb er wel zin in groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:Aan de (Aspirant) PPO-ers: Bezoek aan Els

Berichtdoor D!rk » 13 jul 2007, 23:51

Anders ik wel Wiebren

Ciao

Dirk
D!rk

Berichtdoor 200d automatik 1979 » 14 jul 2007, 15:28

ook ik wel mee naar ppo systems, maar heb nog geen datum gezien hiero. Ook heb ik m'n W123 nog niet af.

De ppo club waar ikzelf alweer een hele tijd lid van ben is www.ppo.nu die zag ik hier nog niet tussenstaan.
Jaquel van ppo systems wezep heeft er ook al veel proffesionele ombouwfotoos geplaatst.

gr Ton
200d automatik 1979

Berichtdoor bluemoon me » 15 jul 2007, 15:50

op de bijgaande foto is een filterinstallatie te zien voor ppo.

Wie heeft enig idee hoe hij werkt? Is een filterinstallatie voor plantaardidge olien.Graag reakties.

greotjes van Bram ut limburg.
bluemoon me

Berichtdoor Toontje » 15 jul 2007, 16:16

hoi hoi
is in beginsel vrij eenvoudig Bart is een aanvoer met pomp en filters ertussen de pomp perst de olie door de filters en aan de andere kant komt gefilterde olie eruit.
afhankelijk van welk filter je er in doet zal het schoner of minder schoon zijn.
zit een druk meter op zodat je kan zien dat filter verzadigt is .
en zo te zien zit er voor de pomp een grof filter.
kan het niet goed zien maar ik denk dat het een filter is wat bestaat uit een paket van filterdoekken maar dat kan je wel zien als je het open maakt met die 4 boutjes
groetjes toontje
groep rotterdam
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor Wiebren240D » 15 jul 2007, 18:45

Hallo Bram

is dit niet een instalatie waar je gebrukte olie mee schoon maak voor her gebruik in je auto ik zou het zelf nooit doen gebruikte friet olie in mijn Mercedes.

die olie is al een keer goed heet geweest zit volgens mijn gedachte geen enkele smering meer in en de brandstof pomp moet het toch verwerken.

is ook maar net wat voor brandstofpomp je op je moter hebt zitten maar ik ben er niet voor hoor.

maar ik ben mij nu aan het inlezen op het forum voor ppo liefhebbers en wel www.ppo.nu
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor bluemoon me » 15 jul 2007, 21:19

hoi toontje,

Bedankt voor je uitleg, ik denk dat ik het ook snap hoe zo,n filter werkt.

Groetjes Bram ut Limburg.
bluemoon me

Berichtdoor bluemoon me » 15 jul 2007, 21:24

hallo die Wiebren,

ik zag dat je nu echt vakantie hebt. Geniet ervan zou ik zegen.

Verder heb ik wel een proffessionele installatie gekocht voor op olie te rijden met voorverwarmers filters enz. De installatie op de foto zou de olie op een goede manier filteren.

Daarnaast is mijn project 240D klaar maar ik kan je geen fotos laten zien want ik weet niet hoe ik deze foto,s bij de site kan plaatsen. Jammer.als ik de foto,s als map(file )wil toevoegen springt die weg.Misschien kan jij me dat eenvoudig onder het topic uitleggen. Ben ook niet zon pc freak.
gr Bram ut Limburg.

Bericht gewijzigd door: bluemoon me, op: 2007/07/15 21:25<br><br>Bericht gewijzigd door: bluemoon me, op: 2007/07/15 21:27
bluemoon me

Berichtdoor Wiebren240D » 16 jul 2007, 12:49

Hallo Bram

je hebt het nu toch door hoe het moet fotos erbij zetten zo op de foto lijkt het heel wat maar is dat ook zo?

maar 1 ding is zeker als je hem verkoopt ben ik de eerste denk moeder is al verliefd op de kleur

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto