Op het forum lees ik regelmatig over problemen met de remmen.
Ik zelf had ook al vastgesteld dat mijn achteremmen niet helemaal lekker meer waren en had inmiddels de linkerremklauw en de hoofdremcylinder vervangen. De rechterremklauw was in bestelling.
Dat vervangen was voor de vakantie gedaan en daarna nog probleemloos enkele dagen gereden. Toen de auto voor 3 weken vakantie in de garage gezet.
Na de vakantie weer een paar keer gereden waarbij ik wel de indruk had dat het rempedaal redelijk hard aanvoelde. In ieder geval wat anders dan toen ik de auto voor de vakantie gebruikt had.
Gisteren een ritje richting Winterswijk maar op de A18 ging het mis. De auto vooelde raar aan en had minder trekkracht. Het leek wel of er een band lek was.
Na zo snel mogelijk een afslag te hebben genomen bleken de achterremmen vastgelopen te zijn. De rook kwam er af en de wielen waren gloeiend heet.
Even gewacht om de boel af te laten koelen in de hoop dat de remmen weer los zouden komen maar kort daarna volgede een harde knal en een hoop rook onder de auto. De remmen waren toen weer los maar de linkerremslang bleek net boven de wartel op de remklauw afgeknapt te zijn (zeg maar ontploft).
Definitief einde rit dus.
Gelukkig ben ik lid van de Wegenwacht die na een wachttijd van 3 kwartier (op zich best snel op zo'n drukke zaterdag in de vakantie) verscheen.
Maar die kon natuurlijk ook niks doen. Hij zei overigens nog nooit mee gemaakt te hebben dat een remslang ontplofte. Remmen lopen wel vaker warm maar niet met een ontploffende remslang tot gevolg. Hij verdcht de (nieuwe) hoofremcylinder.
Na ongeveer weer 3 kwartier wachten verscheen een iets grotere gele auto die de Benz op sleeptouw nam.
De auto is afgesleept naar een garage waar een collega van mij (hoop ik) in de loop van de week gaat kijken hoe groot de schade is en wat nu precies de oorzaak is.
Heeft een van jullie een idee. Het leek wel of er steeds meer druk werd opgebouwd in het remsysteem van de achterremmen. Vreemd vind ik wel dat de remmen vastliepen op de snelweg terwijl er lange tijd daarvoor niet meer geremd was.
Ik heb nu van de ANWB een gloednieuwe VW Golf V gekregen maar dat rijd toch niet zo fijn als de Benz.
Ik hoop dat hij snel gemaakt is en ik hou jullie op de hoogte van de oorzaak.
<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/07/22 12:23