[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hard(nekkig) water maakt kringen : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:49

Hard(nekkig) water maakt kringen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Hard(nekkig) water maakt kringen

Berichtdoor Roel280€ » 23 jul 2007, 12:33

Daar worden we niet vrolijk van. Grote waterdruppels die op kap en kofferdeksel blijven liggen laten kringen achter op de gladde huid van mijn agavengroene liefde. Ik krijg dat elke keer wel weg met een mild poetsmiddel, maar mijn vraag is of er niet een waslaag is die de auto tegen hard en vies regenwater in druppelvorm beschermt. De auto staat nu in de Mer, hetwelk dus niét voldoende bescherming geeft. Toplaag lijkt me nog intact,want de lak voelt niet stroef aan.

Wie weet raad? De auto staat nog in een carport, verhuist echter in december naar een verwarmde garage.

Overigens ben ik vandaag mijn spullen aan het inpakken voor de vakantie, kan pas weer vanaf 5 augustus inloggen....:woohoo: Maar elke gedachte of idee is meer dan welkom.:woohoo:
Roel280€

Antwoord:Hard(nekkig) water maakt kringen

Berichtdoor Semrick » 23 jul 2007, 12:59

Hallo Roel,

Het zou kunnen dat het aan de lak(kleur) zelf ligt.
Ik heb ook een agavegrunne (kleurnummer 880) en heb inderdaad ook last van die kringen die jij beschrijft.
Mogelijk dat deze lakkleur er erg gevoelig voor is of dat je het gewoon beter ziet dan op andere kleuren.
Helaas heb ik ook nog geen middel gevonden.
Misschien het Sireon van Pietje?

Groeten,

Eric van de
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Pietje » 23 jul 2007, 20:31

Mijn zypresgroene heeft nooit last van kringen. De enige kringetjes die ik zie ziten langs de grenzen van de opgedroogde druppels zijn van stof wat er dus zo af te wassen/spuiten is met de minste moeite.

Woth yto try dus dat Sireon!
Pietje

Berichtdoor Roel280€ » 23 jul 2007, 21:20

Hoi Eric,

Nog een laatste berichtje voordat ik naar Bordeaux reis (wijn, wijn en wijn). Ik denk dat we dat Sireon gebeuren maar eens moeten onderzoeken, weet n.l. zeker dat na de verschrikkelijke buien van vandaag wederom een paar van die hardnekkige jongens op de bips van de groene dame zijn geland om te blijven, als putjes in de derrière van jayLo...Dat staat dus niet.

:ohmy: :dry:

Ik zal dat gepoets eens kritisch checken na mijn arrivé in augustus....
Roel280€

Berichtdoor Semrick » 23 jul 2007, 21:26

Dat is goed Roel.
Mijn auto staat zo min mogelijk in de regen maar af en toe ontkom je er niet aan.
Overigens heb ik het ook al als ik de auto na het wassen niet helemaal droogzeem.
Heel irritant dus. ;)

In ieder geval een prettige vakantie toegewenst.

Groeten,

Eric van de Rijnstadgroep.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Roel280€ » 23 jul 2007, 21:41

Dank je!!

Idd zijn die kringen zeer vervelend, want ik schuw nu een regenbui en dat is nergens voor nodig. Misschien moeten we in het najaar eens een agavegroene poetssessie opstarten?:laugh:
Roel280€

Re:Antwoord:Hard(nekkig) water maakt kringen

Berichtdoor Roel280€ » 22 aug 2007, 00:02

Pietje, hoe lang blijft de poets er op zitten? Ofwel, om de hoeveel tijd moet hij weer in de was?

Kun je een flacon toezenden en wat kost het me? Mail even naar info@vangestelwijnen.nl
Roel280€

Berichtdoor Roel280€ » 04 sep 2007, 21:28

Nou! Ik ben ook overstag. Bestelling van Sireon binnen, aan het poetsen geslagen en zeeeeeer tevree. weinig werk, leuk om te doen en alle vlekken zijn weg. Foetsie! Doei doei, dag kringen. Nu nog een paar hele vage oude kringen die alleen ik zie met een poetsmachine aanpakken. Top hoor! Aanrader! En ik was sceptisch......
Roel280€

Berichtdoor Pietje » 04 sep 2007, 22:46

Kijk, dat zijn goede berichten!
Weer een tevreden mens :)<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2007/09/04 22:47
Pietje

Berichtdoor Roel280€ » 04 sep 2007, 22:49

Yep. Had het ook gemeld als ik niet tevreden was, maar ik ben zeer blij met het resultaat. Der Benz ziet er zo mooi uit nu, en zo glad.....Vooral het feit dat het zo streepvrij ging en dat je idd over kunstof en rubber heen kunt sauzen zonder gedoe....TOP!
Roel280€

Berichtdoor Pietje » 04 sep 2007, 22:51

Die rubbers en zwarte kunststof dat is de vynil reiniger (voor degenen die het ff niet snappen)
Pietje

Berichtdoor Roel280€ » 04 sep 2007, 23:09

Ook als er per ongeluk gewone poets overheen gaat, is het zeer makkelijk uit te wrijven.
Roel280€

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur