[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Verschillende tankvlotters....? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 10:01

Verschillende tankvlotters....?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Verschillende tankvlotters....?

Berichtdoor Merkedez » 25 jul 2007, 21:23

Enige tijd geleden storing gehad met de brandstofmeter. Het lampje van de reserve aanduiding brande continu ook bij volle tank en de meter zakte niet verder dan 3/4.

Andere vlotter erin en het probleem was even weer opgelost. Totdat vorige week de brandstofmeter vrolijk heen en weer begon te wuiven.

Op eerdere topics gezien dat je 'm nagenoeg volledig kunt demonteren om te reinigen en inderdaad hij was vuil van binnen.

Nu ik toch bezig was de oude vlotter die ik had bewaard er maar even bij gepakt en uit elkaar gehaald om te kijken waarom die stoorde.

Nu ik ze naast elkaar had zag ik pas dat er verschil in afmeting was.

Ik heb er even een foto van gemaakt. De korte is de oude originele (200D) en de langere komt, volgens zeggen, uit een 230 maar zeker weten doe ik het niet.

Er zit toch geen verschil in tankinhoud bij diesels of benzineversie's? Of komt hij misschien uit een T?

Volgens mijn redenatie heb ik nu met de langere vlotter minder reserve over op het moment dat het reserve-lampje branden gaat.

Bij de korte vlotter bleek de koperkleurige stroomdraad gebroken. Als ik deze weer wil gebruiken dan moet er eigenlijk een nieuwe draad in.

Weet iemand of het erg nauwkeurig komt met het type, dikte en materiaalsoort van deze draad?

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Antwoord:Verschillende tankvlotters....?

Berichtdoor Govert » 25 jul 2007, 21:42

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/08 17:24
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Merkedez » 25 jul 2007, 22:08

Oke, dat wist ik niet! Zelf in het verleden notabene ook nog eens een 250 gehad, op gas dus aan die 80 liter kwam ik gelukkig nooit...!

Brengt me trouwens wel op een idee. Zo'n 80 liter tank moet ook wel in een diesel passen toch...? Met wind in de rug krijg je een actiradius van 1000Km...!?
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Govert » 25 jul 2007, 22:13

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/08 17:25
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Merkedez » 25 jul 2007, 22:40

Hallo Govert,

Dat van die retourleidingen weet ik niet maar je hebt me in ieder geval weer ietsje wijzer gemaakt, bedankt!

Als hij storingsvrij blijft dan laat ik 'm voorlopig mooi zitten, ga wel eerder tanken nu als het reservelampje branden gaat.

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek