Enige tijd geleden storing gehad met de brandstofmeter. Het lampje van de reserve aanduiding brande continu ook bij volle tank en de meter zakte niet verder dan 3/4.
Andere vlotter erin en het probleem was even weer opgelost. Totdat vorige week de brandstofmeter vrolijk heen en weer begon te wuiven.
Op eerdere topics gezien dat je 'm nagenoeg volledig kunt demonteren om te reinigen en inderdaad hij was vuil van binnen.
Nu ik toch bezig was de oude vlotter die ik had bewaard er maar even bij gepakt en uit elkaar gehaald om te kijken waarom die stoorde.
Nu ik ze naast elkaar had zag ik pas dat er verschil in afmeting was.
Ik heb er even een foto van gemaakt. De korte is de oude originele (200D) en de langere komt, volgens zeggen, uit een 230 maar zeker weten doe ik het niet.
Er zit toch geen verschil in tankinhoud bij diesels of benzineversie's? Of komt hij misschien uit een T?
Volgens mijn redenatie heb ik nu met de langere vlotter minder reserve over op het moment dat het reserve-lampje branden gaat.
Bij de korte vlotter bleek de koperkleurige stroomdraad gebroken. Als ik deze weer wil gebruiken dan moet er eigenlijk een nieuwe draad in.
Weet iemand of het erg nauwkeurig komt met het type, dikte en materiaalsoort van deze draad?
Gr. Marinus