[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Afstellen kofferbakdeksel : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 21:41

Afstellen kofferbakdeksel

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Afstellen kofferbakdeksel

Berichtdoor Merkedez » 24 jul 2007, 22:29

Goedenavond leden,

Is er iemand die mij vertellen kan of het kofferbakdeksel zo te stellen is dat deze wat strakker tegen het afdichtingsrubber wordt getrokken?

Ook ik hou het niet helemaal droog in de kofferbak, zeker niet met deze fijne zomer...!

Voor zover ik het kan zien kan het deksel bij de scharnieren slechts ietwat naar voor en naar achter gesteld worden en zijn er bij het slot geen stelmogelijkheden.

Als ikzelf in de koffer ga liggen en het deksel laat sluiten door iemand die ik vertrouw, dan zie ik een lichtkier van hooguit 2 mm. Bij gesloten koffer raakt het deksel dus niet overal het rubber.

Volgens mij zou het probleem opgelost zijn als het slot 2 mm naar beneden ging maar ja volgens mij kan dit niet.

Het rubber zelf lijkt mij ook nog perfect heb dit ook al vergeleken met een andere W123 en kan hier niets aan vinden.

Wie heeft dit probleem ook al eens de nek omgedraait...?

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Antwoord:Afstellen kofferbakdeksel

Berichtdoor Martijn_230TE » 24 jul 2007, 22:35

Hoi Marinus,

Herkenbaar probleem. Heb ik ook gehad bij mijn W115. Bleek een slecht rubber van het achterraam te zijn.

Kruip in de kofferbak en laat iemand voorzichtig water over de achterkant en het achterraam stromen. Bekijk met een zaklamp binnen waar je water naar binnen ziet sijpelen.

Succes.
Martijn_230TE

Berichtdoor Merkedez » 24 jul 2007, 23:02

Hallo Martijn,

Ik weet het, heb dit inderdaad ook met m'n vorige 200D gehad. Een beetje siliconenkit in de scheurtjes op de hoeken van het raamrunbber verhelpen dit probleem. Heb uit voorzorg bij deze ook de scheurtjes maar vast dicht gekit.

Echter in dit geval sluit het deksel niet op alle plaatsen tegen het rubber hetgeen in dit geval voor de wateroverlast zorgt.

Dus wie hier een tip voor heeft. laat het even weten.

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Weizengelb » 29 jul 2007, 09:49

Een nieuw rubber is het beste, maar aan de deksel zitten aan de slotzijde ook een aantal dunne vulplaatjes die je eraf kan halen, dan valt de klep lager in het slot.
Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Brijn » 29 jul 2007, 10:35

Silikonenkit is zuur en vreet op termijn je lak weg onder je rubbers, dus lekker buiten beeld tot het te laat is. Gebruik liever echte mastic, dat kan je ook bij Halfords in een klein tubetje voor reparaties kopen.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Merkedez » 01 aug 2007, 22:05

Hardstikke goed!

Wist niet dat die plaatjes daar zaten. Bij mij zat er overigens maar een. Het deksel sluit nu inderdaad wat strakker, begint het waarachtig mooi weer te worden. Afijn, doe de waterproef later wel een keer.

Dat van die siliconenkit zal ik ook even aanpakken, heb op de tube gekeken en siliconenkit is inderdaad zuur.

Voor mijn gevoel is dat rubber nog perfect....?

Bedankt voor de tips,
Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Hans230CE » 06 aug 2007, 18:39

Marinus,

je foto lijkt wel een reklame voor onze serion boys uit de Hofstad, dit gedeelte gedaan en zie het effect:laugh:

Maar nu ff serieus, je kan ook een beetje silicone aan de binnenzijde van het rubber doen, dan komt hij ook iets hoger te liggen. Vroeger nog eens gedaan met een andere wagen, ligt opsuiten, monteren en met de koffer open laten drogen. Of gewoon eerst eens ligt omhoogtrekken

GTZZ Hans
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Merkedez » 09 aug 2007, 09:44

Tsja Hans,

Zo had ik de foto nog niet bekeken maar je hebt helemaal gelijk, het effect is wel heel erg sterk. Echter ik moet jou geruststellen en de serion-boys teleurstellen want het is slechts een combinatie van het schaduweffect van de carport en mijn beperkte fotografische capaciteiten op een zeer zonnige dag...!

Licht omhoogtrekken heb ik al geprobeerd maar op de een of andere manier zit het rubber volledig vastgelijmd er zit nl. geen beweging in. Ben bang als ik nog harder trek dat de boel scheurt.

Het probleem lijkt vooralsnog verholpen door het verwijderde slotplaatje dus voorlopig laat ik de zaak rusten.

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur