De keerring in de hydraulische oliepomp voor de achtervering van mijn 240TD, dat pompje ter grootte van een schoensmeerdoosje voor op de cylinderkop, die keerring ging vandaag kapot. Het gevolg was dat alle motorolie het hydraulisch systeem wordt ingezogen, het reservoir loopt over, smeerboel. Ik zag het op tijd, want anders was ik ballistisch gegaan, want mijn spikspliternieuwe revisiemotor is dus 135km oud, en zonder motorolie was het drama kompleet geweest.
Weet iemand of zo'n pomp te repareren is? Het is een keerringetje van twee kwartjes, maar de dealer twijfelt of hij hem zal kunnen repareren (aan zijn expertise twijfel ik overigens geen seconde) en een nieuwe pomp kost: (gaat U even zitten)740 euro. ex BTW. Goeiedag.
Overigens wel handig zo'n wegenwachtkaartje, auto wordt maandag netjes thuisgebracht en binnen een uur was ik weer onderweg met een leenauto.
Bert
Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/07/29 07:16<br><br>Bericht gewijzigd door: brijn, op: 2007/07/29 10:29