[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Snelheidsmeter 280CE : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 10:29

Snelheidsmeter 280CE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Snelheidsmeter 280CE

Berichtdoor Fraigie Benz » 31 jul 2007, 11:45

Hallo, ik las net iets op het forum waarop werd gezegd dat je niet zomaar complete kilometertellers over kunt zetten omdat de overbrengingen anders kunnen zijn.
Nu heeft mijn 280CE uit 1981 daar ook last van waarschijnlijk, afgelopen weekend naar Antwerpen geweest, tom-tom mee, en die geeft aan dat je 120 rijd terwijl de kilometerteller 140 aangeeft ;) Is beetje lastig natuurlijk, hoe kom ik achter welk soort klokgedeelte voor mijn auto goed is? Het is er trouwens één met toerenteller.
De overall teller en dagteller doen het trouwens ook niet maar daar staat wel het één en ander van op het forum hoe dit op te losen las ik.
Wie heeft een idee/suggestie???
Of nog beter, een goede in de aanbieding?? ;)
Groet Freddy.
Fraigie Benz

Antwoord:Snelheidsmeter 280CE

Berichtdoor Bogent » 31 jul 2007, 11:58

ik heb met mijn 280CE hetzelfde probleem.
heeft 1 voordeel je rijdt niet gauw te hard :laugh: :laugh:

Bob / Arkel
Bogent

Berichtdoor Brijn » 31 jul 2007, 12:06

Voordat je meteen een andere teller gaat kopen: voor hetzelfde geld is je teller goed maar heeft de auto ooit een ander differentieel gekregen, van een 230 of zo. Een 280CE heeft 3,58 overbrenging, maar of, en waar dan, dat aan de buitenkant te zien is, weet ik niet. Ook zou je 15" velgen kunnen hebben, maar dan zou je teller eerder te weinig aangeven. Je zou het moeten kunnen zien aan de maximum snelheidaanduiding op de teller: Een teller van een 300D bijvoorbeeld gaat tot 180, een 240D tot 160 en een 200D tot 140.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toontje » 31 jul 2007, 12:06

hoi hoi
het zou kunnen zijn dat het nummer op de snelheids meter plaat overeen moet komen met het nummer op de versnellings bak
groetjes toontje groep rotterdam
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor Fraigie Benz » 31 jul 2007, 12:12

Ik heb er 14 inch velgen onder, en op zich is het niet zo'n groot probleem maar echt handig is het niet natuurlijk.
Maar als het in het blok via het differentieel geregeld word maakt de grootte van de velgen toch niet uit??
In dat geval maakt een andere teller dus ook geen verschil....
Of ik schaf me zelf een tom-tom aan.......;)
Ben hoe dan ook nog wel een beetje huiverig om de (dag)teller te reviseren.....grote kans dat alles mij om de oren springt.......:(
Zal het nummer eens controleren toontje, maar wat als het nummer verschilt?
Dan is er dus ooit een andere in gekomen?
Fraigie Benz

Berichtdoor Topasbrauner » 02 aug 2007, 17:36

een 3,58 Mercedes cardan, wat nieuws! Heeft men dat ontwikkeld om het gat tussen de 3,46 en de 3,69 wat op de dichten?
Als je van de achterkant naar je diff loert, zie je links onderaan in de hoek nummers staan. Het eindigt met de overbrengingsverhouding, bij jou dus op 346 als het goed is.

Je moet idd een klok vinden uit een 280 of 300D<br><br>Bericht gewijzigd door: Topasbrauner, op: 2007/08/02 19:35
Topasbrauner

Berichtdoor Govert » 02 aug 2007, 19:26

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/08 17:27
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Topasbrauner » 02 aug 2007, 19:34

OK dan, voor mij wat nieuws idd. Bedankt!
Topasbrauner

Berichtdoor Govert » 02 aug 2007, 19:40

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/08 17:30
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.