hallo wiebren
willy heeft het over een m110 motor 2800cc
volgens mij heb jij het over een ander type motor welke weet ik niet hoor????
maar bij een 110 motor zal je toch echt de kettingspanners en geleiders los moeten halen en dat krijg je niet voor elkaar als je de distrubitie vastzet hoor.
dat op tijd zetten dat klopt wel dat moet je zeker doen zoals wiebren zegt
daarna kun je nog keer extra contrleren door de beide kleppen van cilinder 1 moeten beide dichtstaan.
op dat moment staat inlaat klep van cilinder 6 open.
ik weet niet precies wat jij wilt allen de cilinderkop eraf of eerst nokken as huis erzaf en daarna cilinder kop.tussen nokkenas huis zit ook nog een pakking de meeste 110 motoren lekken daaar wat olie.
maar dat is op zich geen ernstig probleem hoor daar kan je rustig jaren mee door rijden .
je bedoelt toch niet die pakking dat die daar lekt????
als hij er toch af moet zou ik dan beginnen met de kettingspanner er uit te halen dan de ketting geleiders moet je een draadstangetje m6 indraaien met een plaatje tegen het motorblok en en moer ertegen an draaien dan trek je de pennen er meestal zo uit.
als je de ketting tandwielen losdraait hang ik de ketting ergens strak bovenin op.
ik weet niet hoever je er al me bent misschien typ ik dit allemaal wel voor niets .
maar als je vragen hebt laat het maar weten.
mvrg tonnie
coupe280@hotmail.com
0612555489