[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Vakantie 2007 in het teken van D-Day : Reizen! - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 12:56

Vakantie 2007 in het teken van D-Day

Plaats hier verslagen van reizen met je Mercedes klassieker. Dit mag een dagje Vroomshoop of Middelburg zijn, of een reis naar Moskou, zolang de trip of reis maar met je Mercedes is gemaakt. :)

Antwoord:Vakantie 2007 in het teken van D-Day

Berichtdoor 2m1300TDT » 30 jul 2007, 07:09

goede reis en vergeet de sigaren niet!
in frankrijk zul je moeten zoeken voor goede:ohmy:
benieuwd naar de foto's!
2m1300TDT

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 18:58

Beste W123 Vrienden,

Ik zit nu in Turqueville vlakbij St Mare Eglise in Normandië, eindelijk een internet verbinding:cheer:
Ik ga nu even voor het eten de 1e paar dagen er op zetten van de reisverslagen + plus een paar foto's

Tot zo, Arno;)
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 19:06

Vakantie verslag maandag 30-07-2007

Op maandag morgen zijn we om 06:30 uur vertrokken naar Oostende om aldaar te gaan ontbijten met onze Hans230CE het actiefste belgisch clublid;)

De reis verliep voorspoedig we waren optijd Antwerpen voorbij, nabij Gent hoorde we al weer via de radio verscheinende rijstroken sluiten door ongevallen.

Aangekomen in Oostende zagen we Hans met zijn W123 230CE op een rotonde gewapend met foto camera over de motorkap hangen om ons op de gevoelige plaat te zetten. Nadat Hans230CE de achtervolging in zette en ons inhaalde zijn we hem gevolgt naar zijn huis. Daar aangekomen heeft Hans een lekker bakkie gezet en de beloofde EIKES met SPEK gebakken wat hij op een voortreffelijke manier heeft staan doen. Het spek was van super kwaliteit zo ook het brood en de croisants met chocolade.

Na heerlijk ontbteten te hebben zijn we vertrokken naar St-Valery-Sur-Somme op aanraden van Hans daar een hotel te nemen met de naam Cap Horn die we niet konden vinden dus zijn we beland in La Colonne de Bronze een geweldig Hotel waar ze ook Engels spreken.
Op weg naar St-Valery-Sur-Somme hebben we zoveel mogelijk snelwegen vermeden zo ook geen PEAGE gehad, kan ik weer wat extra V-Power verbranden.

Zo zijn we onderweg in Calais beland hebben daar aan de overkant Engeland gezien, de veerboten kwamen af en aan. Mooie plaatjes geschoten aldaar, Shell V-Power getankt 11ct de liter goedkoper en dan ook nog eens een hoger octaan gehalte van 3 dus 98 in plaats van 95!!!!

Voor de sigaren liefhebbers zijn we het dorpje Longvillers gepasserd, jullie begrijpen waar mijn gedachten waren toen ik dit bordje zag. Zo heb ik gelijk er maar één in de brand gestoken.

Verder rijdend over de Franse wegen begon ik Frankrijk al aardiger te vinden dan ik me had voorgesteld.

Aangekomen in St-Valery-Sur-Somme stond er een stoomlocomotief te wachten met de rook uit de schoorsteen en de bekende fluit. Aldaar een paar rondjes te hebben gereden door nauwe straatjes en steegjes hebben we ook nog een W123 240D gespot die met de Franse slag is onderhoude! Momenteel verkeerd hij in staat van ontbinding, daarna zijn we in het bovengenoemde hotel beland.

Zo en nu eerst het dorp in en een terrasje pakken. Op
het terras de dames een orangina en een cola en deze inspector Clouseau een biertje, niet zomaar een biertje het was een LEFFE. Jeetje dat bier had zeker lef want mijn bolletje stond op zijn kop en was niet meer instaat om de W123 250 te besturen PFFffffff……, die hakte er in zeg!
Met het avond eten heb ik een pizza op met escargots, heerlijk was die zeg, wat een aanrader, zal ik morgen dan wat rustiger rijden????? Na zo’n pizza met slakken of had ik dan ook schildpaddensoep moeten eten vooraf en frites gefrituurd in kruipolie????....
Nu beste mensen dit was het weer voor vandaag.

Groet, Arno, Angelique(230E Rauchsilber) en Lindsay(Spion2)

Op de foto Hans230CE en ik zelf met de Eikes met spek in de weer:woohoo:
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 19:09

De Engelse kust van uit Calais!
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 19:12

En ook natuurlijk de veerboten in Calais.
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 19:15

Aangekomen in Saint-Vallery-Sur-Somme, heb ik de eerste W123 te pakken een 240D:woohoo: :woohoo: :laugh:

Hij was wel in staat van ontbinding maar toch:cheer: !
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 19:18

Ons Hotel in Saint-Vallery-Sur-Somme

Een aanrader een heel gast vrij echtpaar wat het hotel runt;)

<br><br>Bericht gewijzigd door: 250petrolgrun, op: 2007/08/02 19:20
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 19:25

We hebben daar nog een Nederlands stel gespot met ene oude "Dam Slapers Bus" hahaha...(lees hippiebus!)

Dat VW busje zag er overgens tip top uit;)
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 19:27

Voor de LIEFHEBBERS :pinch:

Deze reed daar ook rond ja:evil:
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 19:29

En de achterkant kan natuurlijk niet uitblijven:) ;)
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 19:31

En deze eend was voorzien van veel tupperware :laugh: :woohoo:
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 19:33

Zelfs het dak en de achteruit waren voorzien van tupperware op deze Eend. ( CX Prestige, ja ik weet het wel hahaha...):P
250petrolgrun

Berichtdoor alex240diesel » 02 aug 2007, 19:43

alex240diesel

Berichtdoor Hans230CE » 02 aug 2007, 22:19

:laugh: :laugh: :laugh: Ik dacht al, Arno die heeft tegen vandaag ontwenningsverschijnselen, maar zijn pols is weer gedaalt en hij begint weer normaal te doen na deze avond:P
Hopelijk heb je de weg genomen van Calais nr Boulogne via Cap Griz Nez en Cap Blanc Nez en dan zo naar het zuiden, prachtig, niet gedaan, dan doe je dat maar op de weg terug.............

Blij dat de spek & eikes hebben gesmaakt, graag gedaan, en eigenlijk voor iedereen, als ik het maar vroeg genoeg weet en thuis ben natuurlijk

GTZZ van het belgenfront

En ja voor ik het vergeet; Die parachutist moet je niet redden, die halen ze binnen in de winter, hij is van plastiekB) B) Angelique en klein spionneke veel sterkte:woohoo:
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 22:38

@Alex, hahahaa ik weet het niet maar volgens mij is bier nog altijd sterker dan die franse drankjes???, Wijn 12 à 14 %, Cavados 40%(die ik vanavond op heb pfffff wat lekker om dan nog maar te zwijgen over de cognac enz enz...;)

@Hans, ik ben gereden zo dicht mogelijk langs de kust en hetboek ligt nu in de voiture dus kan het ook niet even na lezen:unsure: Maar de route die we hebben gereden was prachtig, wat is Normandië mooi:ohmy:

Nu ben ik net terug van het avond eten. Dit is ook weer iets appart ik heb een boekje gekocht bij de ANWB: Logeren bijNederlanders in Frankrijk:)

We zijn terecht gekomen bij www.quatre-etoiles.net

Zie de website en het spreekt voor zich. Hier aangekomen heden aovond om 17:30 uur toen deze site even bevuild met foto's en een gedeelte van het reisverslag, vrees niet er komt nogveel meer:woohoo: :P

De gast vrouw Francis Muntinga heeft voor ons voortrefelijk gekookt. Verse sardines uit de oven, heerlijk gekruit. Een top wijn werd geserveerd. Als tussen gerecht appelijs met calvados. Als hoofdgerecht hadden we varkensfilet rollade met pruimen wederom uit de oven. En als toetje hadden we een soort appeltaart met 2 soorten ijs mmmmmm..... Dit was top!

Met de Gastheer nog een Calvados gedronken en nu weer naar de w123club;)
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 22:42

En er was ook een Stoomtreintje in St-Vallery-Sur-Somme
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 22:48

Zit je op het terras in St-Vallery-Sur-Somme hoor je het onmiskenbaregeluid van een eend! Wat denk je hoe de man nast me reageerde?

Zie de foto voor het resultaat:woohoo: :P
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 22:52

Nou dit was het verslag van Maandag 30-07-2007

Groeten Arno, Angelique(230E Rauchsilber) en Lindsay (Spion2)
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 23:07

Vakantie verslag: Dinsdag 31-07-2007

Na een heerlijke nachtrust in Hotel La Colonne de Bronze in St-Valery-Sur-Somme was inspecteur Clouseau weer helemaal het mannetje. Lekker douchen aankleden en krrrrrrrak, ja hoor mijn pantalon uit den naad!

Gelukkig heb je op vakantie meerdere broeken bij je dus geen probleem. Zo naar beneden lekker ontbijten met de dames die van alles voor hun mannetje gingen halen, ik werd geweldig verwent door die twee. Hotel La colonne de Bronze is echt een aanrader.

De W123 250 werd gestart en de reis naar en door Normandië werd vervolgt op naar het dorp, le Tileul, Hotel Le Saint Christophe aan de Pl. Charles de Gaulle aan de D940. We zijn gereden via le Tréport, Eu, Criel-sur-Mer, Belleville-sur-Mer en gestopt in Dieppe na de voorgaande dorpjes zachtjes door getourt te zijn. Dieppe was heel indrukwekkend.

Verder gereden naar Fécamp en Étretat geweldige tocht over de mooie Franse kustwegen we zijn slechts 3 Nederlanders gepasserd onderweg waarvan 1 Mercedes-Benz camper 207D (ook een oudje dus) na Étretat bezocht te hebben, wat heel leuk is maar erg touristisch zijn we 3 km verder op beland in Le Tilleul bij het hotel prijs per nacht scheeld hier € 150,-

Na te hebben ingechekt bij het Hotel zijn we naar Étretat terug gereden en aldaar een W123 240D gespot. Toen ik foto’s aan het maken was van deze Frans/Duitse foiture kwam de eigenaaresse met haar family aanlopen, aldaar een praatje met haar te hebben gemaakt. Zij wist te vertellen dat er in Marseille en La Havre veel W123’s rond rijden bijna allemaal in de kleur die zij ook had “SilberDistelGrün” De reden waarom zij Mercedes-Benz W123 rijd is dat het zulke goede wagens zijn, haar man heeft een witte 240D.

Vlakbij het hotel ligt de vuurtoren Phare d’Antifer waar heel duidelijk de atlanticwall is te zien langs de kust zie je veel beton uit het groen komen. We zijn nog in een paar bunkers geweest. Net als in de duinen van scheveningen, zijn hier ook de gangen dicht gemaakt je hebt maar beperkt toegang tot wat oude minutie vertrekken alhier, mischien dat we verder in Normandië meer toegankelijke bunkers treffen. We troffen hier ook een Mercedes-Benz 911 4x4 oer vrachtwagen waar een camper van was gemaakt, alles moest natuurlijk wel op de foto.
Nu door gereden naar het centrum van Étretat alwaar we zijn gaan eten. Hier hebben we de 1e tegenvaller gehad en voor €60,- euro te zijn opgelicht: weinig voor veel geld 1Kindermenu, 1vissoep(het enige wat goedwas), 1 dunne entrecote zonder groente????(met een botmes), 1 gegrilde zalmmoot met tot moes gekookte sperciebonen, 1 schaaltje patat en 3 cola. Kortom 1 grote aanfluiting en nog trek! (ik weet het het kan bij mij geen kwaad maar, toch!

Na het eten nog even door Étretat wandelen en wat zien we daar 2 Alfa Romeo Spiders 2 types (Jeroen weet denk ik wel welke?)

Terug naar het hotel in le Tileul, Le Saint Christophe alwaar we hebben genoten van de espresso 1 sigaar en een paar spelletje backcammon, weltrusten.

Op de foto de 240D gespot op weg naar Dieppe
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 aug 2007, 23:10

De 250 vlak voor Dieppe ergens vlak langs de kust.
250petrolgrun

VorigeVolgende

Keer terug naar Reizen!