door Starcruiser » 24 jul 2007, 14:48
Omdat na mijn schadegeval van vorige maand hier voorgesteld werd, mijn W123 all-risks te verzekeren, ben ik maar eens bij het begin begonnen: de taxatie.
Hieronder volgt de discussie met het verzekeringskantoor:
V= verz.
S= Starcruiser
S: Verzekeringskantoor gebeld: weet U een taxateur bij mij in de buurt?
V: Nou, in buurt, in Capelle aan de IJssel zit een goeie.
S: Hmm, da's niet bepaald in de buurt (150km van Deventer vandaan). Is er echt niks dichterbij?
V: Ja maar, wij doen altijd zaken met die in Capelle.
S: (Oppassen Starcruiser! Als ze altijd zaken doen met die ene, dan is ie niet onpartijdig genoeg, zei mijn beschermengeltje).
Maar IK doe nooit zaken met die in Capelle. Dus jullie weten er vast wel een dichter bij mij in de buurt, en die jullie ook nog eens erkennen!
V: Gemompel, stilte, we zoeken wel wat op. We bellen terug!
Na half uur (valt niks tegen!) belden ze terug:
V: we kennen er óók een in Ulft (da's in de Achterhoek bij Doetinchem): Peter Wilbers BV.
S: nou, mooi, dan ga ik die eens proberen. Als ik het taxatierapport heb, hoor je nog wel van me. Toedeloe...
Dus Wilbers gebeld en wat bleek: die was maar liefst méér dan de helft goedkoper dan die in Capelle!!!
In C. a-d IJssel kost het 157,- en in Ulft 70,-!!! (desnoods doet die man het zelfs aan huis voor 115,-). Ik kon trouwens meteen de volgende werkdag bij hem terecht.
Oftewel: die leuke vaste relaties tussen verzekeringen en taxateurs zijn niet altijd de goedkoopste oplossing voor de klant!
Ik weet natuurlijk niet of de kwaliteit van de taxatie van Wilbers even goed is als die in Cappelle, maar het taxatierapport zag er netjes en volledig uit met foto's en al.<br><br>Bericht gewijzigd door: Starcruiser, op: 2007/07/24 14:51